Kako dokazati radni staž nakon ukidanja radne knjižice?

HOK, savjeti

Budući da je s danom 1. srpnja 2013. prestala važiti radna knjižica kao javna isprava koju je poslodavac bio dužan najkasnije do 1. listopada 2013. vratiti radniku, došlo je do promjena u svezi načina evidentiranja podataka o radu.

Pravilnikom o elektroničkom zapisu podataka iz radnih odnosa (NN 79/13) koji je u primjeni od 1. srpnja 2013. uveden je elektronički zapis podataka o radniku koji predstavlja radnu knjižicu u elektronskom obliku koju vodi Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje. Radnom knjižicom u tiskanom obliku, radnik se može i dalje koristiti u svrhu dokazivanja u postupcima utvrđivanja prava iz mirovinskog, zdravstvenog osiguranja i osiguranja u slučaju nezaposlenosti.

Međutim, bez obzira na činjenicu što je uvedeno vođenje radne knjižice u elektronskom obliku nije prestala obveza poslodavaca za prijavu i odjavu radnika na obvezna osiguranja, odnosno promjenu podataka u zakonskom roku od 8 dana od dana početka rada, odnosno nastale promjene.

Također, uvođenjem nove usluge elektroničkog radno pravnog statusa (ERPS) omogućeno je svim kategorijama osiguranika (poslodavci, zaposlenici, umirovljenici) da bez plaćanja upravne pristojbe mogu ishoditi:

• izdavanje elektroničkog zapisa o radno pravnom statusu
• uvid u status i pregled izdanih elektroničkih zapisa
• provjeru vjerodostojnosti elektroničkog zapisa

Elektronički zapis sadrži:

• identifikacijske podatke (prezime i ime, datum rođenja, državljanstvo, osobni broj i OIB)
• podatke o stečenom obrazovanju ( temeljnom i dodatnom obrazovanju)
• podatke iz prijava i odjava na osiguranje, te podatke o poslodavcima, odnosno obveznicima doprinosa i trajanju staža

Da bi se osiguranici mogli koristi navedenom uslugom potrebno je da osobno podnesu zahtjev za dodjelu korisničkog imena i lozinke radi upita na podatke u evidencijama Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje preko Interneta nadležnom područnom uredu, odnosno ispostavi Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje.

Navedeni zahtjev dostupan je putem slijedećeg linka:
http://www.mirovinsko.hr/default.aspx?ID=858

Klikni ovdje ako želiš besplatno izdavati (fiskalne) račune i ponude, bez ulaganja u dodatnu opremu!


VAŽNA NAPOMENA
Tekstovi koje objavljujemo na blogu servisa Solo su strogo informativnog karaktera u cilju pomoći u prvim koracima u poduzetništvo. Sva dodatna i konkretna pitanja te informacije provjerite u Uredu za gospodarstvo, Poreznoj upravi, Zavodima za mirovinsko i zdravstveno jer Solo ne može davati službene odgovore o temama za koje su zadužene navedene institucije. Hvala na razumijevanju.


Vaši komentari

Gost – 15.10.2020, 04:59

Kako mogu dokazat svoj radni staz u "Croacijatrans" i "Autoservis" u kojima sam radio od lipnja 1966 do studenog 1968 godine?
Imam li pravo na staracku mirovinu u ovom radnom periodu?

Gost – 01.04.2021, 09:18

Kako mogu doznati koliko imam sveukupno radnog staža

Gost – 26.08.2021, 09:50

Kako doznati koliko imam radnog staza

Gost – 31.01.2023, 09:33

Kako doznati koliko imam radnog staza

Gost – 24.04.2024, 07:56

Kako mogu provjeriti da je cili staž upisan

Možda će te zanimati i ovi tekstovi na našem blogu

Kako spremiti FINA FISKAL certifikat u .pfx datoteku? Procedura nije komplicirana ako se držiš ovdje opisanih koraka i slikica: 1. Otvori Start -> Run -> upiši 'mmc' kao na slici i stisni OK Run -> upiši 'mmc' kao na slici i stisni OK'> 2. Otvara se novi prozor 3. Klikni File -> Add/Remov... Još jedan razlog zašto je Solo najbolji izbor Solo je danas uveo automatsku izradu obrasca KPR (Knjiga prometa). Ovim obrascem smo upotpunili kolekciju automatski generiranih poslovnih dokumenata i možemo reći da Solo jedini na tržištu nudi potpunu kontrolu poslovanja te maksimalno olakšava vođen... Solo je dobio API (i još par kul opcija) Ususret hladnijim jesenjim danima, Solo je 'podebljan' novim funkcijama koje će vam još više olakšati njegovo korištenje ;) Neke od novih mogućnosti servisa su: • slanje računa na više e-mail adresa (odvojiti ',' ili ';') • plaćeni paket je...