Odgovori

na česta pitanja iliti FAQ.


Fiskalizacija 2.0

Zadnje ažurirano 24.11.2025. u 21:00

Servis Solo će 100% podržavati Fiskalizaciju 2.0 čim postane zakonska obveza od 01.01.2026.

Ukratko, Solo će hendlati Fiskalizaciju 2.0 toliko jednostavno da se uopće nećeš trebati zamarati s detaljima, sustav će sve automatski odraditi za tebe kako ne bi gubili vrijeme na razmišljanje kome treba poslati eRačun, što treba fiskalizirati, itd. I to je još jedan razlog da pređeš u Solo (ako već nisi korisnik) ;)

Slanje i primanje (eArhiva) eRačuna će biti u cijeni mjesečne Solo licence te nećeš imati dodatnih troškova niti ćeš morati potpisivati ugovore s nekim.

Solo će podržavati razvrstavanje proizvoda i usluga prema KPD-u.

Vremenski plan

od 01.09.2025. do 31.12.2025. izdaješ i šalješ račune svojim kupcima kao i dosad, ništa se još ne mijenja!
U ovom periodu samo trebaš odabrati informacijskog posrednika preko kojeg ćeš slati i primati eRačune. Solo će to nuditi u cijeni mjesečnog paketa da nemaš dodatne troškove. Obavijestiti ćemo te kada ćeš moći odabrati našeg informacijskog posrednika.

Početkom prosinca ćeš trebati odabrati našeg informacijskog posrednika s popisa informacijskih posrednika za slanje i primanje eRačuna - javiti ćemo koga i kada, bez panike, ima vremena do 31.12. i procedura traje par minuta.

od 01.01.2026. za subjekte u PDV-u (tvrtke i obrti u PDV-u) počinje obveza fiskaliziranja svih računa te slanja eRačuna prema svim ostalim poslovnim subjektima za transakcijski način plaćanja. Za subjekte van PDV-a (paušalni obrti, tvrtke i obrti van PDV-a) počinje obveza fiskaliziranja svih računa koje izdaju fizičkim osobama. Također počinje obveza primanja eRačuna za sve subjekte (da - i ti ćeš morati moći zaprimiti eRačun).

od 01.01.2027. počinje obveza fiskaliziranja svih računa (i prema fizičkim osobama i prema poslovnim subjektima) i slanja eRačuna od strane subjekata van PDV-a (paušalni obrti, tvrtke i obrti van PDV-a) prema svim ostalim poslovnim subjektima.

Obveza fiskaliziranja od 01.01.2026.

  Izdajem račun poslovnom subjektu (B2B) Izdajem račun fizičkoj osobi (B2C)
transakcijski gotovina kartice ostalo transakcijski gotovina kartice ostalo
Paušalni obrt
Slobodna zanimanja
Obrt van PDV-a
Obrt u PDV-u eRačun eRačun
Tvrtka van PDV-a
Tvrtka u PDV-u eRačun eRačun

Obveza fiskaliziranja od 01.01.2027.

  Izdajem račun poslovnom subjektu (B2B) Izdajem račun fizičkoj osobi (B2C)
transakcijski gotovina kartice ostalo transakcijski gotovina kartice ostalo
Paušalni obrt eRačun eRačun
Slobodna zanimanja eRačun eRačun
Obrt van PDV-a eRačun eRačun
Obrt u PDV-u eRačun eRačun
Tvrtka van PDV-a eRačun eRačun
Tvrtka u PDV-u eRačun eRačun

Napomena: Ako u stupcu ne piše "eRačun", tada kupcu normalno šalješ PDF mailom ili printaš račun na A4/POS za taj način plaćanja.

Troškovi

Već smo spomenuli da će Solo imati slanje i primanje eRačuna u cijeni tako da tu nećeš imati dodatnih troškova niti morati potpisivati ugovor s nekim od lihvarskih servisa za slanje eRačuna.

Solo će za slanje i fiskaliziranje svih tvojih eRačuna koristiti vlastiti aplikativni certifikat od našeg informacijskog posrednika tako da ne moraš kupovati neki poseban certifikat za eRačune.

A sad onaj zbunjujući dio - fiskalizacija eRačuna (Fiskalizacija 2.0 iliti F2) nije isto što i fiskalizacija računa (stara fiskalizacija iliti F1). Razlika je u slovu "e". Za fiskalizaciju običnih računa (F1) i dalje trebaš certifikat jer je to proces koji se nije promijenio od 2013. godine:

Ako već imaš digitalni aplikativni certifikat za fiskalizaciju od Fine (npr. FISKAL_1.p12, FISKAL_2.p12), tj. ako već fiskaliziraš račune naplaćene u gotovini ili karticama, njega ćeš moći nastaviti koristiti i dalje i nećeš imati dodatnih troškova niti morati nabavljati dodatni certifikat.

Ako još nemaš certifikat za fiskalizaciju, a trebati ćeš fiskalizirati račune sukladno tablicama iznad, trebaš ga kupiti od Fine najkasnije do 31.12.2025. i ubaciti u Solo.

Ako imaš i certifikat za slanje B2G eRačuna (to je dodatni certifikat), njega više nećeš moći koristiti jer će Solo sve eRačune potpisivati s aplikativnim certifikatom našeg informacijskog posrednika.


Najčešća pitanja

Pitanje: Kada ćete više objaviti svog informacijskog posrednika?
Odgovor: Znamo da ste nestrpljivi i žao nam je što se toliko odužilo, ali molimo pričekajte još tjedan dana. Sve je spremno s naše strane, samo čekamo objavu na popisu informacijskih posrednika Porezne uprave.

Pitanje: Kojeg informacijskog posrednika da odaberemo?
Odgovor: Solo će imati vlastitog informacijskog posrednika, no on još nije na popisu u ePoreznoj. Početkom prosinca ćemo dati sve upute, biti će jednostavno, brzo i - besplatno.

Pitanje: Hoćete li surađivati s drugim informacijskim posrednicima?
Odgovor: Ne.

Pitanje: Hoću li moći preuzimati XML datoteke od izdanih računa da ih pošaljem ručno preko drugog servisa za eRačune?
Odgovor: Zasad ne.

Pitanje: Hoće li Solo slati podatke u Synesis da moje knjigovodstvo lakše knjiži račune?
Odgovor: U planu je.

Pitanje: Koji certifikat trebam kupiti za Fiskalizaciju 2.0?
Odgovor: Ako misliš slati/primati eRačune - tada ne trebaš certifikat jer Solo sve radi s certifikatom našeg informacijskog posrednika. Ako pak misliš na ove nove tipove kupaca i načine plaćanja koji od 1.1. podliježu fiskalizaciji, tada ćeš trebati kupiti digitalni aplikativni certifikat za fiskalizaciju od Fine (ako ga već nemaš).

Pitanje: Možemo li koristiti demo ili testni period za Fiskalizaciju 2.0?
Odgovor: Ne, to ne postoji. Demo i testiranja Fiskalizacije 2.0 mogu vršiti samo informacijski posrednici.

Pitanje: Kada ćemo moći unositi KPD oznake u Solo?
Odgovor: Početkom prosinca.

Pitanje: Hoću li moći slati/primati eRačune tj. imati Fiskalizaciju 2.0 u besplatnom paketu Jabba bez dodatnih troškova?
Odgovor: Da.

Pitanje: Paušalac sam i izdajem samo transakcijske račune, trebam li kupiti certifikat za Fiskalizaciju 2.0?
Odgovor: Ako pod Fiskalizacija 2.0 misliš na slanje eRačuna, tada je odgovor ne. Ako misliš na izdavanje računa prema B2C (dakle, običnih računa) tada moraš kupiti digitalni aplikativni certifikat za fiskalizaciju od Fine jer se oni ne šalju kao eRačun već fiskaliziraju i printaju/šalju mailom.

Pitanje: Moram li voditi odvojene numeracije za B2C i B2B? Tako nalaže Porezna uprava.
Odgovor: Ne. Iako Porezna spominje različita programska rješenja (jer je fiskalizacija u krajnjoj potrošnji - F1 - potpuno drugačija od fiskalizacije eRačuna - F2), Solo nudi oba programska rješenja u jednom i moći ćeš voditi istu numeraciju za sve račune. Solo ionako ne nudi mogućnost vođenja više numeracija.

Pitanje: Hoće li Solo poskupljivati od 1.1.2026.?
Odgovor: Neće, cijene ostaju iste.

 


Jesmo li ti pomogli?

972 od 1006 čitalaca tvrdi da jesmo

Imaš pitanje za nas, a da nije već odgovoreno? Pošalji nam upit ovdje


Slična pitanja:

Fiskalizacija javlja grešku Želim fiskalizirati račun koji nije zadnji izdani