Uvođenje likvidatora, ukidanje pečata i potpisa na računima

level up

Likvidator

U nastavku donosimo glavne izmjene novog Zakona o računovodstvu koji je stupio na snagu 1. siječnja 2016. godine:

Uvođenje likvidatora, ukidanje pečata i potpisa na računima

Poduzetnik je dužan odrediti odgovornu osobu (likvidator) za kontrolu vjerodostojnosti isprava koja će prije unosa podataka iz knjigovodstvene isprave u poslovne knjige, provjeriti ispravnost i potpunost knjigovodstvene isprave te istu potpisati odnosno odobriti na način iz kojeg se može jednoznačno utvrditi njezin identitet.

Odredbom čl. 9. st. 3. novog Zakona o računovodstvu propisano je da račun koji služi kao knjigovodstvena isprava, a izdan je od strane poduzetnika ne mora biti potpisan ako je sastavljen na način koji uređuju porezni propisi te sadržava ime i prezime osobe koja je odgovorna za njegovo izdavanje. Ukidanjem obveze potpisivanja računa rješavaju se brojne dvojbe i različita postupanja u poslovnoj praksi oko potpisivanja računa ovisno o načinu njihova izdavanja.

Solo će na svakom računu prikazati ime i prezime osobe odgovorne za njegovo izdavanje (kao što je i dosad bio slučaj), te su računi izdani putem servisa Solo u potpunosti prilagođeni novom Zakonu. Dodatno - više nije potrebno na računima isticati "Račun je pisan na računalu i važeći bez pečata i potpisa".

Čuvanje dokumentacije

Novi Zakon o računovodstvu nalaže da se dnevnik, glavne knjige, pomoćne knjige kao i knjigovodstvene isprave, čuvaju najmanje 11 godina (umjesto dosadašnjih 7 godina), s izuzetkom isplatnih lista, analitička evidencija o plaćama za koje se plaćaju obvezni doprinosi, koje se čuvaju trajno.

Solo trajno pohranjuje sve vaše račune na Internet poslužitelj (u cloud) kojima možete pristupiti putem Postavke > Slike i dokumenti.
U slučaju da od tamo izbrišete dokument, možete ga ponovno rekreirati. Naša preporuka je da je svaki izlazni račun dodatno pohranite u vlastitu lokalnu arhivu.

Nakon ovih bitnih zakonskih izmjena, donosimo i pregled dorada u samom servisu (a koje ste vi sami najviše tražili):

Hvala što koristite najbolji (i najisplativiji) servis za izdavanje računa, u ovoj godini vam želimo puno izdanih (i naplaćenih) računa, a mi marljivo nastavljamo istim tempom jer nas očekuje još nekoliko velikih dorada i poboljšanja.


Vaši komentari

Gost – 01.02.2016, 10:12

Pozdrav, zanima me što točno treba upisati pod "Oznaka" kod unosa podataka o Likvidatoru? Malo onaj mali upitnik koji stoji za pomoć ne radi kako treba :( Hvala.

Gost – 01.02.2016, 10:32

Pozdrav, Oznaka nije knjigovodstveno obavezna, možete upisati proizvoljno što želite, npr. inicijale.

Gost – 01.02.2016, 11:47

Primjetio sam da je obvaezan unos nečega. Upišem inicijale - dobar prijedlog. Hvala!

Gost – 02.02.2016, 15:50

Pohvala na nadogradnji imam jedan prijedlog da stavite mogučnost printa a ne da se treba prvo skinuti pdf pa onda printati

Gost – 07.02.2016, 13:17

Predlažem da unesete mogucnost unosa vise žiro racuna...i prilikom ispisa ponude/racuna da se u padajucem izborniku moze odabrati na koji zr ide uplata

Gost – 20.07.2016, 14:18

Predlažem aplikaciju za putne naloge... i bit ćete savršeni :)

Solo – 23.07.2016, 13:15

Hvala svima na prijedlozima!

Gost – 22.01.2017, 22:19

Predlažem mogućnost upisa djelomičnih uplata, koje bi se istaknule na racunu, a i poboljšalo analizu otvorenih iznosa na kontrolnoj ploči. Ne naplaćujemo svi avansno, neki racuni se plaćaju i na 2-3 puta. Pozz

Možda će te zanimati i ovi tekstovi na našem blogu

Nove funkcije servisa Posljednja nadogradnja servisa donijela je novu jako traženu opciju - dodavanje skeniranog potpisa i pečata na izlazne račune. Opcija je dostupna samo u plaćenom paketu, a omogućava korisniku da uploada skeniranu fotografiju svog potpisa (jpg, gif, pn... Dadilje, dobro došle u svijet poduzetništva - kako otvoriti obrt Zakonom o dadiljama (NN, br. 37/13.), koji se primjenjuje od 5. travnja 2013., omogućeno je fizičkim osobama obavljanje registrirane obrtničke djelatnosti čuvanja, brige i skrbi za djecu u dobi do 14 godina života, u stambenom prostoru koji služi za ob... Obavezna primjena IBAN-a u svim nalozima za plaćanje od 1. lipnja Sukladno Odluci Hrvatske narodne banke o načinu otvaranja transakcijskih računa, od 1.6.2014. obvezna je primjena IBAN-a primatelja u podatku "IBAN ili broj računa primatelja" u svim nalozima za plaćanje u nacionalnom platnom prometu. Suk...