Uvođenje likvidatora, ukidanje pečata i potpisa na računima

level up

Likvidator

U nastavku donosimo glavne izmjene novog Zakona o računovodstvu koji je stupio na snagu 1. siječnja 2016. godine:

Uvođenje likvidatora, ukidanje pečata i potpisa na računima

Poduzetnik je dužan odrediti odgovornu osobu (likvidator) za kontrolu vjerodostojnosti isprava koja će prije unosa podataka iz knjigovodstvene isprave u poslovne knjige, provjeriti ispravnost i potpunost knjigovodstvene isprave te istu potpisati odnosno odobriti na način iz kojeg se može jednoznačno utvrditi njezin identitet.

Odredbom čl. 9. st. 3. novog Zakona o računovodstvu propisano je da račun koji služi kao knjigovodstvena isprava, a izdan je od strane poduzetnika ne mora biti potpisan ako je sastavljen na način koji uređuju porezni propisi te sadržava ime i prezime osobe koja je odgovorna za njegovo izdavanje. Ukidanjem obveze potpisivanja računa rješavaju se brojne dvojbe i različita postupanja u poslovnoj praksi oko potpisivanja računa ovisno o načinu njihova izdavanja.

Solo će na svakom računu prikazati ime i prezime osobe odgovorne za njegovo izdavanje (kao što je i dosad bio slučaj), te su računi izdani putem servisa Solo u potpunosti prilagođeni novom Zakonu. Dodatno - više nije potrebno na računima isticati "Račun je pisan na računalu i važeći bez pečata i potpisa".

Čuvanje dokumentacije

Novi Zakon o računovodstvu nalaže da se dnevnik, glavne knjige, pomoćne knjige kao i knjigovodstvene isprave, čuvaju najmanje 11 godina (umjesto dosadašnjih 7 godina), s izuzetkom isplatnih lista, analitička evidencija o plaćama za koje se plaćaju obvezni doprinosi, koje se čuvaju trajno.

Solo trajno pohranjuje sve vaše račune na Internet poslužitelj (u cloud) kojima možete pristupiti putem Postavke > Slike i dokumenti.
U slučaju da od tamo izbrišete dokument, možete ga ponovno rekreirati. Naša preporuka je da je svaki izlazni račun dodatno pohranite u vlastitu lokalnu arhivu.

Nakon ovih bitnih zakonskih izmjena, donosimo i pregled dorada u samom servisu (a koje ste vi sami najviše tražili):

Hvala što koristite najbolji (i najisplativiji) servis za izdavanje računa, u ovoj godini vam želimo puno izdanih (i naplaćenih) računa, a mi marljivo nastavljamo istim tempom jer nas očekuje još nekoliko velikih dorada i poboljšanja.


Vaši komentari

Gost – 01.02.2016, 10:12

Pozdrav, zanima me što točno treba upisati pod "Oznaka" kod unosa podataka o Likvidatoru? Malo onaj mali upitnik koji stoji za pomoć ne radi kako treba :( Hvala.

Gost – 01.02.2016, 10:32

Pozdrav, Oznaka nije knjigovodstveno obavezna, možete upisati proizvoljno što želite, npr. inicijale.

Gost – 01.02.2016, 11:47

Primjetio sam da je obvaezan unos nečega. Upišem inicijale - dobar prijedlog. Hvala!

Gost – 02.02.2016, 15:50

Pohvala na nadogradnji imam jedan prijedlog da stavite mogučnost printa a ne da se treba prvo skinuti pdf pa onda printati

Gost – 07.02.2016, 13:17

Predlažem da unesete mogucnost unosa vise žiro racuna...i prilikom ispisa ponude/racuna da se u padajucem izborniku moze odabrati na koji zr ide uplata

Gost – 20.07.2016, 14:18

Predlažem aplikaciju za putne naloge... i bit ćete savršeni :)

Solo – 23.07.2016, 13:15

Hvala svima na prijedlozima!

Gost – 22.01.2017, 22:19

Predlažem mogućnost upisa djelomičnih uplata, koje bi se istaknule na racunu, a i poboljšalo analizu otvorenih iznosa na kontrolnoj ploči. Ne naplaćujemo svi avansno, neki racuni se plaćaju i na 2-3 puta. Pozz

Gost – 28.08.2020, 23:46

gotovinski racun ima rok placanja
isto tako printa se i kupac (maloprodajn kupac)
Da li je to obavezno imati na gotovinskom racunu?

Možda će te zanimati i ovi tekstovi na našem blogu

Solo Cyber Monday Cyber Monday je naziv za ponedjeljak koji slijedi nakon Black Fridaya, najluđeg shopping dana. Cyber ponedjeljak je napravljen kako bi potaknuo ljude na online kupovinu još dok su u atmosferi velikih popusta za Crni petak (dan kada u Americi počinju r... Kako dokazati radni staž nakon ukidanja radne knjižice? Budući da je s danom 1. srpnja 2013. prestala važiti radna knjižica kao javna isprava koju je poslodavac bio dužan najkasnije do 1. listopada 2013. vratiti radniku, došlo je do promjena u svezi načina evidentiranja podataka o radu.Pravilnikom o elektro... Kako zadovoljiti očekivanja klijenata u osam točaka Pogrešna očekivanja klijenta odnosno nezadovoljavanje tih očekivanja može biti neugodno, skupo i može ugroziti reputaciju vaše tvrtke. Kako onda najbolje upravljati očekivanjima klijenta kako biste bili sigurni da će sva biti pokrivena? Evo nekoliko...