Važnost povratne informacije, bilo u formi prijedloga ili kritike, iznimno je važna za svako poslovanje. Zato i postoje istraživanja tržišta i razne panel diskusije, kako bi firme i brendovi saznali što o njima i njihovim proizvodima i uslugama misle kupci i klijenti. Stoga, ako vam se povratna informacija nudi besplatno i samovoljno, tim više ju dočekajte otvorenih očiju (pretpostavka je da dolazi online).

Važno je vidljivo istaknuti kako je povratna informacija dobro došla jer u protivnom možda nećete dobiti baš svako mišljenje, a znate kako se kaže, svako mišljenje nam je važno. Stoga napišite na web ili u pozdravnoj e-mail poruci kako biste voljeli dobiti komentare i odmah napišite kako to učiniti odnosno navedite e-mail, broj telefona, twitter handle ili nešto vama i vašoj publici odgovara. Pazite pritom da taj proces za kupce bude iznimno lagan, da ne moraju ulagati ekstra energije kako bi vam nešto poručili.

Kada vam pristigne informacija, sortirajte ju prema važnosti. Ako je u pitanju pohvala, uživajte i zahvalite se. Ako je u pitanju prijedlog razmislite o tome je li prijedlog zanimljiv i drugim kupcima, je li prijedlog izvediv te u kojem roku. Ako posjedujete resurse za uvažavanje prijedloga učinite to, obavijestiti osobu koja vam je prijedlog dala, a zatim obavijestite i ostale kupce o novosti koju ste uveli, ali i da je ona potekla iz prijedloga vašeg kupca. Time ćete otvoriti prostor za nove ideje i još više povratnih informacija.
A ako vam pristigne kritika?

Ako vam kupac daje kritiku, ne morate odmah paničariti, nuditi opravdanja i objašnjenja, a pogotovo nemojte ignorirati. Sjetite se kako je kritika samo znak da taj kupac želi vaš proizvod ili uslugu, odnosno želi komunicirati s vama. Pozdravite to i objasnite im kakvu korist kupac zapravo ima ili će imati od vašeg proizvoda ili usluge. Jedan dio ljudi u procesu kupnje zapravo treba taj „middle ground“, korak u kojem će na neki način pregovarati s vama, a zatim i izvršiti kupnju. Stoga, svaki prigovor ili kritiku shvatite kao potencijalnu prodaju. Odmah će vam i biti draži.

Povratna informacija vam može pomoći i u praćenju trendova ili zakona. Često su kupci prvi koji će vam ukazati da vam je neka usluga neodgovarajuća ili nepotpuna ili da je potrebno nešto izmijeniti kako bi i dalje bila poželjna. Znači, otvorite se prema klijentima na način kao da imate puno osobnih savjetnika koji vam pomažu u poslovanju i poboljšanju poslovanja. Sigurno je da će prijedlog koji ste uvažili tom kupci biti dovoljan povod da ostane lojalan i da će takav kupac širiti pozitivan glas o vama.
A to je cilj svakog poslovanja, zar ne?

Gost-08.08.2014, 04:11

Da li se na ovaj racun moze prebaciti zarada sa interneta, kao paypal?

Solo-11.08.2014, 11:58

Pozdrav, Solo je servis za izdavanje računa kao dokaza o poslovanju, ne računa kao transakcijskog računa. LP.

5 PR lekcija iz svijeta Zvjezdanih ratova i servisa Solo PR je nekad slovio kao „onaj neki tekst koji ti plate da objaviš“, a koji sadrži neke dosadne fakte, izvještaje, hvalisanja brenda i općenito jednosmjernu komunikaciju. Onda je PR počeo biti definiram kao prijevod - odnosi s javnošću, neki put plaćeni,... Kako dokazati radni staž nakon ukidanja radne knjižice? Budući da je s danom 1. srpnja 2013. prestala važiti radna knjižica kao javna isprava koju je poslodavac bio dužan najkasnije do 1. listopada 2013. vratiti radniku, došlo je do promjena u svezi načina evidentiranja podataka o radu.Pravilnikom o elektro... Započeo novi krug fiskalizacije S današnjim datumom počinje drugi krug fiskalizacije u koji se uključuju mali trgovci, auto servisi i slobodna zanimanja, a fiskalne blagajne ulaze i u privatne zdravstvene ordinacije. Svi oni koji posluju s gotovinom obvezni su na svojim računima prik...