Zašto je važna povratna informacija od (potencijalnog) klijenta ili kupca

customer feedback

Važnost povratne informacije, bilo u formi prijedloga ili kritike, iznimno je važna za svako poslovanje. Zato i postoje istraživanja tržišta i razne panel diskusije, kako bi firme i brendovi saznali što o njima i njihovim proizvodima i uslugama misle kupci i klijenti. Stoga, ako vam se povratna informacija nudi besplatno i samovoljno, tim više ju dočekajte otvorenih očiju (pretpostavka je da dolazi online).

Važno je vidljivo istaknuti kako je povratna informacija dobro došla jer u protivnom možda nećete dobiti baš svako mišljenje, a znate kako se kaže, svako mišljenje nam je važno. Stoga napišite na web ili u pozdravnoj e-mail poruci kako biste voljeli dobiti komentare i odmah napišite kako to učiniti odnosno navedite e-mail, broj telefona, twitter handle ili nešto vama i vašoj publici odgovara. Pazite pritom da taj proces za kupce bude iznimno lagan, da ne moraju ulagati ekstra energije kako bi vam nešto poručili.

Kada vam pristigne informacija, sortirajte ju prema važnosti. Ako je u pitanju pohvala, uživajte i zahvalite se. Ako je u pitanju prijedlog razmislite o tome je li prijedlog zanimljiv i drugim kupcima, je li prijedlog izvediv te u kojem roku. Ako posjedujete resurse za uvažavanje prijedloga učinite to, obavijestiti osobu koja vam je prijedlog dala, a zatim obavijestite i ostale kupce o novosti koju ste uveli, ali i da je ona potekla iz prijedloga vašeg kupca. Time ćete otvoriti prostor za nove ideje i još više povratnih informacija.
A ako vam pristigne kritika?

Ako vam kupac daje kritiku, ne morate odmah paničariti, nuditi opravdanja i objašnjenja, a pogotovo nemojte ignorirati. Sjetite se kako je kritika samo znak da taj kupac želi vaš proizvod ili uslugu, odnosno želi komunicirati s vama. Pozdravite to i objasnite im kakvu korist kupac zapravo ima ili će imati od vašeg proizvoda ili usluge. Jedan dio ljudi u procesu kupnje zapravo treba taj „middle ground“, korak u kojem će na neki način pregovarati s vama, a zatim i izvršiti kupnju. Stoga, svaki prigovor ili kritiku shvatite kao potencijalnu prodaju. Odmah će vam i biti draži.

Povratna informacija vam može pomoći i u praćenju trendova ili zakona. Često su kupci prvi koji će vam ukazati da vam je neka usluga neodgovarajuća ili nepotpuna ili da je potrebno nešto izmijeniti kako bi i dalje bila poželjna. Znači, otvorite se prema klijentima na način kao da imate puno osobnih savjetnika koji vam pomažu u poslovanju i poboljšanju poslovanja. Sigurno je da će prijedlog koji ste uvažili tom kupci biti dovoljan povod da ostane lojalan i da će takav kupac širiti pozitivan glas o vama.
A to je cilj svakog poslovanja, zar ne?


Vaši komentari

Gost – 08.08.2014, 04:11

Da li se na ovaj racun moze prebaciti zarada sa interneta, kao paypal?

Solo – 11.08.2014, 11:58

Pozdrav, Solo je servis za izdavanje računa kao dokaza o poslovanju, ne računa kao transakcijskog računa. LP.

Možda će te zanimati i ovi tekstovi na našem blogu

Što smo naučili kao „solo igrači“ u poslovanju Nakon pet godina od bijega iz korporativne prašume i postavljanja privatne tvrtke na noge, ono što smo naučili iz procesa „soliranja“ se može sažeti u pet ključnih stavki. Mogućnosti su neograničene Unutar korporacija najčešće postoje zadan... Ofir - Imam osjećaj da umjesto s timom, radim s obitelji Nastavljamo s predstavljanjem korisnika, ovoga vikenda donosimo razgovor s Milanom Puvača, vlasnikom tvrtke Ofir d.o.o., a ujedno pozivamo i druge korisnike da se slobodno jave za malo besplatne promocije. Čime se bavi tvoja tvrtka? Iako je prema godi... Spremni smo za fiskalizaciju :) Ilustracija: solo screenshot Prvi tjedan je iza nas i oduševljeni smo vašim odazivom, a sudeći prema pozitivnim komentarima i vi ste našom uslugom :) Hvala svima koji su nam se javili, bilo je tu puno odličnih prijedloga i kako bismo vam olakšali rad,...