PR je nekad slovio kao „onaj neki tekst koji ti plate da objaviš“, a koji sadrži neke dosadne fakte, izvještaje, hvalisanja brenda i općenito jednosmjernu komunikaciju. Onda je PR počeo biti definiram kao prijevod - odnosi s javnošću, neki put plaćeni, neki puta free, no sve u svemu još uvijek prilično bazirani o izvještavanju o tome što se događa kod tvrtke.

Mi iz servisa Solo taj PR doživljavamo kao tekst u kojem vama, našim korisnicima ili simpatizerima govorimo o tome što smo napravili za vas i na koji način smo to napravili. Svatko će pročitati tekst u kojem se govori o njemu, zar ne?

Kao što vjerojatno znate, jedan od razloga naziva servisa Solo je i homage franšizi Star Wars i liku Hanu Solu. Kako je u prosincu 2015. došao novi film u kina, željeli smo iskoristiti taj tren za pojašnjavanje ideja za naziv servisa, naziva paketa i chat agenata našim klijentima i publici. A sada kroz nekoliko PR savjeta te kroz istu franšizu objašnjavamo kako smo to radili i kako to radimo.

Kako bi Sila u vašim PR objavama bila jaka, donosimo pet savjeta:

1. Budite buntovnik, ne klon

Uvijek se potičite na napredak i boljitak sebe i sviju u galaksiji. Biti buntovnikom ne znači da ste ološ, nego da ste strastveni u onome što radite i predstavljate. Čak i kada su šanse male, u tome uspijevate bez obzira koliko velik izazov bio. Lako se prijaviti u redove jurišnika i biti isti kao svi te promašivati svoje ciljeve, ali ne želite biti Stormtrooper, nego rebel. Borite se da svima oko vas bude bolje.

2. Nemojte samo pričati – pokažite

Lijepo je imati tekst od 2 000 znakova, ali je ljepše imati sliku sa sadržajem toga teksta. Znači umjesto da pišete kako vi radite to i to i zašto to radite – objavite fotografiju na kojoj to činite. Svejedno trebate li ubaciti ključni projektil za uništenje Zvijezde smrti ili poentirati u dobivanju novog klijenta, uzmite to što radite i natjerajte klijenta da proživi pravo iskustvo, vidljivo i opipljivo. Tako je autor servisa Solo, Matija Matečić, obukao odijelo Stormtroopera i prošetao Zagrebom. Osim toga je napravio i custom dizajn majicu s likom po kojem je servis dobio naziv i odaslao sliku u javnost.

3. Budite orijentirani na detalje

Tržište je veliko. Ok, u Hrvatskoj srednje veliko, da baš ne kažemo malo. No, važno je pronaći svoju nišu. Ipak i u toj niši ima dosta X-wing pilota. Kako biste odskočili, pronađite detalje koje vaša konkurencija ne čini. Sve ono što oni propuštaju napisati u svojim objavama, prikazati svojim klijentima i medijima, vi učinite. Što manji detalj uključen u promociju, to će vas publika više zapamtiti. Npr. u promotivnoj ljetnoj akciji Solo planira klijentima koji kupe godišnju licencu slati kalupe za led u obliku karboniziranog Hana Sola. Tko želi?

4. Jedi trikovi za medije

Najveći posao koji PR-ovac treba odraditi jest uvjeriti javnost (pa tako i medije) da je njihov proizvod najbolji, a usluge apsolutno najtraženije i potrebne i vrijedne svake kune. Ovo bi se lako dalo odraditi mahanjem rukom uz riječi „Solo je najbolji servis za račune na tržištu“, ali činjenica je da su pravi razlozi uspjeha u uvjeravanju, strasti i entuzijazmu. To su pravi trikovi koji će potaknuti medij da objavi vašu priču, jer ne kaže se uzalud da je entuzijazam zarazan, a suhoparan i dosadan PR završava u Deleted items. Ili ako se ne govori tako, trebalo bi.

5. Radi puno pa tulumari kao Ewok

Kad se radi u odnosima s javnošću i eksternim komunikacijama, ritam i sadržaj posla može biti kaotičan, nepredvidljiv i zahtijevati visoku razinu fleksibilnosti, od komunikacije do sadržaja tekstova koje pripremate. No jednom kada dnevne novine objave tekst o vama, web portali vas tagaju u svojim objavama članaka i slično, opustite se i proslavite svaki uspjeh. Jer to je ono što hrani vaš entuzijazam. Šape u zrak i na zasluženi odmor.

Danas ljudi čitaju svakakve informacije, šaljive, tužne, istinite, lažne, alarmantne, zanimljive itd. Među bujicom objava vaš tekst bi trebao biti prepoznatljiv, dakle autentičan. Kako su sve informacije dostupne na klik miša, nema potrebe za širinom, pišite o svojim klijentima, o svojim iskustvima s njima, o sebi, ali tako da pišete o tome što ste napravili kako bi drugima bilo bolje (ovo podrazumijeva da to zapravo i radite, je l).

Nekada će vam se činiti da je Tamna strana prevladala i da vas mediji i javnost ne doživljavaju, ali nastavite se kotrljati kao vrijedni droid i sigurno će uskoro biti prilike za zanimljiv tekst. Poput ovog.

Bez komentara, je li to dobro ili loše? ;)

Kako zadovoljiti očekivanja klijenata u osam točaka Ilustracija: Fotolia Pogrešna očekivanja klijenta odnosno nezadovoljavanje tih očekivanja može biti neugodno, skupo i može ugroziti reputaciju vaše tvrtke. Kako onda najbolje upravljati očekivanjima klijenta kako biste bili sigurni da će sva biti p... Obavezna primjena IBAN-a u svim nalozima za plaćanje od 1. lipnja Sukladno Odluci Hrvatske narodne banke o načinu otvaranja transakcijskih računa, od 1.6.2014. obvezna je primjena IBAN-a primatelja u podatku "IBAN ili broj računa primatelja" u svim nalozima za plaćanje u nacionalnom platnom prometu. Suk... Budite bolji od svoje konkurencije - evo kako Kada razmišljamo po čemu se neke tvrtke razlikuju na pamet nam najčešće pada cijena. No, biti jeftiniji od konkurencije nije tvoje jedino oružje. Zapravo, cijena uopće nije kategorija za diferencijaciju. Često poduzetnike uznemiri kad ih konkurencija...