Ilustracija: stock.xchng, atroszko

Osim želje za unaprjeđenjem svijeta oko sebe i potrebom za samorealizacijom, dio razloga ulaska u poduzetništvo kod malih poduzetnika je - zarada novca. Ideja je u principu ova; raditi toliko da se zaradi dovoljno za uzdržavanje obitelji i uživanje u životu, a sve to pomoću posla koji volite. No, najčešći problem je što mali poduzetnici u startu naplaćuju manje nego što zaista vrijede, u nadi da će tako privući klijente. Recesija je postala oruđe kojim klijenti spuštaju cijene, ali ova metoda početnika, no ne samo njih, na duge staze nije održiva i donosi više štete nego koristi.

Cijenite sebe i to što radite
Kada ste dobri u onome što radite i volite svoj posao, ponekad vam se čini nevjerojatno da bi vam netko za to što vi obavljate s lakoćom, plaćao velike novce. Kako bi vas klijenti cijenili i u skladu s time platili, važno je da prvo vi sami sebe cijenite kao i vaše znanje i stručnost. Poslušajte povratne informacije od klijenata, sumirajte rezultate koje ste im omogućili svojim radom i svaku referencu smatrajte dokazom za to kako dobar posao radite. Počnite cijeniti što radite i izdajte račune u skladu tome i uskoro će i vaši klijenti to prihvatiti kao činjenično stanje.

Izračunajte koliko bi ih koštalo da vas zamjene
Ako ne možete biti objektivni u procjeni naplate, izračunajte koliko zaista košta vaše vrijeme, a to najlakše možete tako da vidite koliko bi klijenta koštalo da vas zamjeni drugim dobavljačem. Kada shvatite koliko bi im neki drugi to naplatili i uz koje dodatne komplikacije (tehničko prebacivanje posla, upoznavanje, gradnja odnosa..) shvatit ćete koliko je vaš rad vrijedan. U skladu s time neka bude i iznos na vašem izdanom računu u vašem servisu za izdavanje računa.

Usporedite svoje cijene s konkurencijom
Istražite koliko naplaćuje vaša konkurencija i usporedite svoje cijene s onima koji imaju slične kvalifikacije i radno iskustvo kao i vi. Ako saznate da naplaćujete manje od većine, bilo bi dobro korigirati cijene u skladu s tržištem jer vjerojatno niste dobro se objektivno procijenili.  Ne zaboravite da klijenti i po cijeni procjenjuju uslugu koju će dobiti, ako ste jako povoljni u usporedbi s ostalima, mislit će da s vama nešto ne valja odnosno da ne radite dobro kao drugi na tržištu.

Odradite dobar posao za novce koje naplaćujete
Kako biste bili sigurni da naplaćujete onoliko koliko vrijedite, proučite svoje usluge i odredite koju vrijednost one daju klijentu. Koliku dobit im vaša usluga donosi? Koliko često će koristiti to što ste im isporučili? Koja znanja i vještine im prenosite? Počnite izdavati račune na temelju toga koliko će vaši klijenti dobiti od vas i vaših usluga. Ako će vaš klijent imati veliku korist od vaših usluga, naplatite ih više. Klijenti očekuju da će platiti više za veće beneficije i biti će spremni platiti ako dobivaju u skladu s plaćenim.

Odredite koliko želite zarađivati
Umjesto da se ograničavate koliko možete zaraditi na sat odnosno koliko vrijedi vaš radni sat, pokušajte poduzetnički pristup. Odredite koliko vam je potrebno za život koji želite i koliko želite zaraditi na mjesečnoj, polugodišnjoj ili godišnjoj bazi i napravite uslugu koja će vam to omogućiti. Ako ste jako ambiciozni, napravite procjenu za ostatak života odnosno do penzije.

Kada počnete naplaćivati koliko zaista vrijedite dogodit će se nešto odlično – počet ćete privlačiti bolje klijente, zadovoljne klijente koji vide vrijednost u onome što radite i koji će biti sretni platiti vam tu uslugu. Prijedlog za danas je, pogledajte svoje račune i cijene pa budite iskreni prema sebi – naplaćujete li zaista onoliko koliko vrijedite? Ako ne, počnite cijeniti sebe i svoj posao i – dajte si zasluženu povišicu.

Gost-26.08.2015, 23:30

Odlično napisano, prepoznajemo se....ovaj članak ćemo lijepo spremiti i pročitati svaki dan barem jednom....hvala autoru!

5 PR lekcija iz svijeta Zvjezdanih ratova i servisa Solo PR je nekad slovio kao „onaj neki tekst koji ti plate da objaviš“, a koji sadrži neke dosadne fakte, izvještaje, hvalisanja brenda i općenito jednosmjernu komunikaciju. Onda je PR počeo biti definiram kao prijevod - odnosi s javnošću, neki put plaćeni,... Više opcija, niža cijena Zadnjih par tjedana zatišja moglo je značiti samo jedno - da marljivo radimo na svim onim prijedlozima koje ste nam slali putem maila :) Čekanje je gotovo, a Solo je danas nadograđen odličnim i funkcionalnim opcijama poput: • spremanje računa u s... Mala od lavande - Tek po narudžbi izrađujemo kozmetiku baš za kupca Nastavljamo s predstavljanjem korisnika, ovoga puta donosimo razgovor s Ivanom Trut, vlasnicom brenda Mala od lavande, a ujedno pozivamo i druge korisnike da se slobodno jave za besplatnu promociju na našem blogu. Čime se bavi tvoja tvrtka? Tvrtka Ang...