Kada razmišljamo po čemu se neke tvrtke razlikuju na pamet nam najčešće pada cijena. No, biti jeftiniji od konkurencije nije tvoje jedino oružje. Zapravo, cijena uopće nije kategorija za diferencijaciju. Često poduzetnike uznemiri kad ih konkurencija potkopava spuštanjem cijena, a oni ne mogu držati korak. No, pokušaj natjecanja u cijenama je unaprijed izgubljena bitka jer ne možeš svoju dobit smanjiti na iznos koji nije dostatan za održavanje posla i ugodan život. Ako možete konkurirati manjom cijenom, učini to, ali ako ne možeš, postani bolji i istakni se na drugačiji način. Donosimo nekoliko savjeta kako to učiniti.


Analizirajte svoje ciljno tržište i prepoznajte svoju konkurenciju

Pronalaženje i razumijevanje svojega ciljnoga tržište je ključno. Ako znaš kome prodaješ svoj proizvod ili uslugu, znaš i koji je najbolji način za doći do tih ljudi i kako komunicirati s njima, a time i povećati šansu za prodaju. Kako bi se utvrdilo koje je vaše ciljno tržište potrebno je odgovoriti na sljedeća jednostavna pitanja: Što ja to prodajem? Tko će najvjerojatnije kupiti ili konzumirati moj ​​proizvod ili uslugu?

Prije nego što možeš izazvati svoju konkurenciju, također moraš znati tko su oni. Saznaj koje su to tvrtke koje izlaze na iste ciljno tržište. Kako se te tvrtke razlikuju od drugih u branši? Gdje im je sjedište? Koje proizvode ili usluge nude, a koje vi nemate u ponudi?

Sada kad imaš sve bitne informacije biti ćeš spreman razviti učinkovitu prodaju i marketinški plan s većim uspjehom od konkurenata.


Budite brzi u odgovoru

Kada žele neki proizvod ili uslugu potrošači često mogu birati između različitih rješenja koje nude različite tvrtke. Stoga je ključno da reagiraš na upite prema vama pravovremeno, idealno je vrlo brzo nakon prvog upita i tako budeš prvi koji će poslati mail ili nazvati kao odgovor na interes klijenta. Vaše ime i ponuda će se tako lakše zadržati u umu klijenta i biti ćete ozbiljan kandidat za suradnju.

Važno je biti dostupan gotovo uvijek, na primjer pristup Internetu na mobilnom uređaju ne samo da će učiniti tvoj život lakšim, već će ti pomoći zadržati pozitivnu reputaciju tvrtke. Ako si u mogućnosti odmah nakon sastanka s klijentom pošalji follow up e-mail ili poruku, time poručuješ kako ste dostupni, pravodobno reagirate te samim time profesionalni suradnik.


Budite stručni i uključeni

Ponekad može biti zastrašujuće zaključiti kako su tvoji konkurenti iz većih organizacija koje postoje i posluju duže. No, nemoj se obeshrabriti jer i male tvrtke imaju mnoge prednosti npr. imaš manje unutarnjih prepreka oko postizanja dogovora i promjena u poslovanju, a često manje poslovanje pruža i bolju korisničku podršku.

Društvene mreže su stoga odlično sredstvo za mala poduzeća i prilika za komunikaciju s klijentima. Istraživanja pokazuju da upravo mali biznisi imaju više benefita od marketinga na društvenim mrežama kada je u pitanju stvaranje prodaje, povećanje prometa na web stranicama, povećanje broja upita, pretplate i ukupne izloženosti npr. webshopa te rezanja troškova marketinga.

Također, održavanje profesionalne slike u svim dodirnim točkama s klijentima je neophodno. Od dodavanja detaljnog potpisa na sve e-mailove do stvaranja profesionalnog izgleda brošura i/ili proizvoda za distribuciju. Ako je tvrtka mala, ne mora i poslovanje tako izgledati, budite profići.


Budite spremni

Opsežna istraživanja su pokazala kako je jedan od glavnih načina malih poduzetnika za ostati konkurentnima - priprema. Razmišljanje o budućnosti i proaktivno planiranje je od kritične važnosti. Ako se gospodarstvo suočava s još većim padom, tvoj posao treba biti spreman za tržišne slabosti. Biti pripremljen znači poduzimanje akcija u slučaju „kišnog dana“ kao što su npr. smanjenje troškova, revidiranje ugovora i operative.


Poboljšajte svoj ​​proizvod ili uslugu

Čak i malo, blago poboljšanje proizvoda ili usluge koju nudiš može učiniti veliku razliku, uostalom zato se i mi trudimo Solo poboljšati izdavanje računa prema vašim idejama. Učini svoj proizvod ili uslugu učinkovitijom i bolje kvalitete od konkurentskih ponuda. Ovisno o tome što je to što prodajete možete raditi kako bi vaš proizvod bio npr. svježiji, tiši, zeleniji, brži, moderniji, veseliji...

Ako se za ono što nudite može dobiti odobrenje ili preporuka nadležne institucije, potrudite se doći do toga i obilježite svaki promo materijal naljepnicom odobrenja. To mogu biti i razni certifikati, nagrade i drugo što će vas istaknuti po dobrom.


Ponudite bolju podršku korisnicima

Ovo je stvarno jednostavno (iako ne uvijek i lako) te besplatno, ali je i imperativ za poslovni uspjeh – efikasna korisnička podrška. Smiješite se (čak i ako komunicirate samo telefonski, osjeti se), budite pristojni, ljubazni i strpljivi, gradite odnos sa svojim klijentima i odgovarajte na pritužbe brzo, ali mirno. I to je sve.

Navedeno će omogućiti razvijanje lojalnosti kupaca i dobivanje sretnih kupaca koji će te vjerojatno preporučiti dalje i biti spremni napisati preporuke s pohvalama koje zatim možeš objaviti na svojem webu ili u brošurama. Također, zadovoljni klijenti će željeti ponovo poslovati s tobom. Znaj da je i lakše i jeftinije ostvariti poslovanje s postojećim klijentom nego akvizirati nove.


Online opcije koje konkurenti nemaju

Praktičnost je prioritet broj jedan za potrošače ovih dana. Pogotovo ako su tvoja ciljna publika muškarci ili skupine s ponekad ograničenim kretanjem kao što su trudnice ili tinejdžeri. Omogućite im kupnju dok surfaju i iz udobnosti njihovoga doma putem webshopa. Ako tvoja konkurencija to ne nudi, ovo bi mogao biti veliki faktor za diferencijaciju za poslovanje. Ako i konkurencija nudi isto, vi ponudite besplatnu poštarinu ili slično, ali uvijek ponudite više.


Kakva vam je web stranica?

Web stranice su ključne u online komunikaciji i to se neće tako brzo mijenjati. Jedan dio prodaje može ići kroz kanal društvenih mreža, ali većina će svejedno posjetiti i vašu web stranicu. Ako nemate webshop koji omogućuje trenutnu kupnju, napravite ga. Ako ga imate, optimizirajte ga i vodite se ovim odrednicama: učinkovitije / pouzdanije / brže / jednostavnije.

Neka tvoj web bude profesionalan, ali prije svega i pristupačan za posjetitelja te intuitivan. UX ili user experience je nešto čemu se danas pridodaje puno paženje i to s razlogom jer ako je proces kupnje prekompliciran ili nedovoljno pozivajući na akciju, budi siguran kako si izgubio dobar dio kupaca.


Ponudite nešto besplatno

Već smo spomenuli besplatnu poštarinu za webshopove, a kupcima u prodajnom prostoru možete ponuditi i šalicu čaja. Nije skupo, a puno govori o tvojem pristupu klijentima i rijetko tko će ju odbiti, pogotovo sada kada nam kreću zimski dani. Omogući da se kupac osjeća maženo i paženo i već si na putu za zaključenje prodaje.

Bez komentara, je li to dobro ili loše? ;)

Automatska izrada U-RA obrasca Solo je učvrstio titulu najboljeg alata za jednostavno vođenje kompletnog poslovanja mikro biznisa. Osim izrade računa (i fiskalizacije), ponuda, otpremnica i radnih naloga, ovaj servis nudi opcije generiranja za PO-SD obrazac (paušalci), I-RA obrasca... Solo traži PHP programera/programerku Solo API je dodatni servis koji smo objavili (za besplatno korištenje) tijekom 2014. godine i namijenjen je razmjeni podataka između npr. web trgovine korisnika i našeg servisa za izdavanje računa. Ideja je da njegovi kupci na web trgovini naruče (tj.... Naplaćujete li zaista onoliko koliko vaš rad vrijedi? Osim želje za unaprjeđenjem svijeta oko sebe i potrebom za samorealizacijom, dio razloga ulaska u poduzetništvo kod malih poduzetnika je - zarada novca. Ideja je u principu ova; raditi toliko da se zaradi dovoljno za uzdržavanje obitelji i uživanje u...