Kako pokrenuti posao online

startup

Kada je nastajao Solo, autoru servisa nije bilo u glavi kako pokrenuti posao nego kako riješiti problem koji ljudi oko njega pa i on sam ima, a to je jednostavno i pregledno izdavanje računa. Upravo ovakvo razmišljanje je bio dobar start prije bilo kakvog poduzetništva, a pogotovo poduzetništva na Internetu. U nastavku donosimo nekoliko smjernica o tome kako pokrenuti posao online u nadi da ćemo vas inspirirati ili biti onaj mali faktor koji će presuditi da se ipak upustite u ovakvu avanturu, jer isplati se, a pri tome ne mislimo (samo) na novce.

Kada bismo trebali nabrojati koji su to koraci u pokretanju online biznisa, oni bi išli nekako ovako:

1. Pronađite problem i riješite ga
2. Napišite dobar opis za vaš posao
3. Dizajnirate web stranicu s izvrsnim UX-om
4. Napravite dobar SEO i zakupite Google oglase
5. Izgradite reputaciju stručnjaka
6. Odgovarajte na upite korisnika
7. Povećajte prihode kroz prodaju

Pronađite problem i riješite ga
Većina ljudi kada razmišlja o poslovanju kreće od toga kakav bi proizvod ili uslugu mogli ponuditi, u čemu su dobri ili čime bi se voljeli baviti. To je u redu ako se podudara s onim o čemu bi se zapravo trebalo razmišljati, a to je - tržište. Pogledajte tržište i kakve probleme ono ima, kakve probleme imaju vaši prijatelji, kolege, ukućani ili vi sami. Prosurfajte za koje probleme se najčešće traži rješenja online i krenite od toga.

Kada nađete problem, kao što je kod nas bio slučaj kako izdati račun, i nakon što ne nađete zadovoljavajuće rješenje, upotrijebite svoje znanje i iskustvo i kreirajte rješenje pristupačno i jasno svima. Ovakvo razmišljanje će vas možda odvesti dalje od vaše prvotne struke, ali će vas definitivno dovesti u svijet poduzetništva.

Napišite dobar opis za vaš posao
Osim dobrog imena važno je imati i dobar sažetak vašeg poslovanja, u jednoj do dvije rečenice te opis vaše usluge odnosno proizvoda. Nakon što korisnik posjeti vaš web, proces kupovine mora teći glatko i mora mu biti jasno koji ćete mu problem riješiti i što mora učiniti. Postavite na web i izjave vaših drugih klijenata o tome kako ste im riješili navedeni problem. Dajte korisnicima garanciju, ponudite im povrat novca ili 100% zadovoljstvo i jasno usmjerite na kupovinu ili registraciju.

Dizajnirajte web stranicu s izvrsnim UX-om
Korisničko iskustvo na vašoj web stranici bi moglo biti ključno za odluku hoće li posjetitelj postati vaš klijent ili kupac ili će pak kliknuti na omraženi X u desnom gornjem kutu preglednika. što više možete reći u što jednostavnijoj formi, to bolje. Jednostavno i pregledno nije floskula jer imate otprilike pet sekundi kako biste posjetitelja zainteresirali za vašu uslugu ili proizvod. Stoga svakako trebate imati na umu stvari poput: dobar font i jasna navigacija, umjerenost slika i grafika, smanjen broj klikova ili polja potrebnih za registraciju, prijateljski, oku ugodan vizual.

Napravite dobar SEO i zakupite Google oglase
Kada postavite dobar web s odličnim sadržajem pazite da i Google misli io vašem sadržaju isto. Dobar SEO znači dobar sadržaj s kvalitetnim ključnim riječima i linkovima s weba i na vaš web. Osim organički pojavljivanja na tražilicama, možete zakupiti i Google oglase. Oglašavanje na Googleu se plaća po kliku i dozvoljava vam izvrsnu kontrolu nad svojom prezentacijom na tražilici. Kroz oglašavanje ćete vidjeti i koje su to ključne riječi koje vam dovode najviše prometa pa onda prema njima kreirajte tekstove na svojoj stranici kako biste povećali i neplaćeni, organički promet.

Izgradite reputaciju stručnjaka
Dobar sadržaj znači potpune informacije o vašoj usluzi ili proizvodu, ali i dodatne informacije poput bloga kojeg upravo čitate. što više korisnih informacija pružite, više će vas i tražilice voljeti jer unikatan sadržaj rangira više i jer ako drugi prenesu vaš sadržaj i stave link na vaš web, vaša važnost raste. Tako ćete dosegnuti širu publiku i napraviti mrežu povratnih linkova na vašu stranicu. Ako ste u mogućnosti pobrinite se da se vaš PR objavi na lokalnim čitanim portalima te ćete i tako postati Googleov miljenik, ali i stručnjak u očima korisnika. Ipak pripazite na kvalitetu sadržaja te originalnost, nemojte biti lijeni napisati više objava za press , tekstova, članaka sa savjetima u vašoj branši, isplatiti će vam se.

Odgovarajte na upite korisnika
Odgovarajte na svaki upit korisnika, bio on potencijalno prodajni ili ne. Budite uvijek na raspolaganju u vidu korisničke podrške. Ako imate priliku prikupite e-mail adrese vaših klijenata te im povremeno distribuirajte zanimljiv sadržaj. Održavajte vezu s vašim korisnicima. Ako niste pobornik e-mail marketinga (iako je on učinkovitiji oko 40% od društvenih mreža), objave možete stavljati i na vašu fan stranicu na Facebooku i sl. Javljajte se povratno onima koji su vam poslali upit. Osim konkretnog zadovoljnog korisnika, dobiti ćete i zagovornika svoga brenda. On će vas preporučiti dalje. A to je neizmjerno vrijedno i pohvalno za svaki online posao.

Povećajte prihode kroz prodaju
Ovisno o tome kakve proizvode ili usluge nudite, prodaju možete povećati osim prodajom konkretnog proizvoda i nuđenjem dodatnih proizvoda, nadogradnji usluga ili opetovanom prodajom postojećih usluga. Ako prodajete proizvode možete kupcima ponuditi poklon bon u svakoj narudžbi za sljedeću kupnju, ako prodajete usluge, možete ponuditi znak pažnje za veću kupnju kao što Solo poklanja šalicu svojim korisnicima koji kupe godišnju licencu. Zahvalite se korisnicima i oni će biti zahvalni na vama.

Internet se mijenja brzo, kažu da jedna godina poslovanja online se može mjeriti s pet godina u offline svijetu. No principi počinjanja poslovanja su uvijek slični, ako ne i isti. Ove smjernice će biti aktualne kod svakog pokretanja online poslovanja. To su osnove koje će dobro doći i kao podsjetnik onima koji već imaju posao, jednostavno ako se s vremena na vrijeme pregleda temelj poslovanja, ne može se pogriješiti, može se posao samo učvrstiti. Želimo vam sreću u poduzetničkoj online avanturi i naravno, puno naplaćenih računa!


Vaši komentari

Bez komentara, je li to dobro ili loše? ;)

Možda će te zanimati i ovi tekstovi na našem blogu

SRETAN 1. ROĐENDAN SOLO! Upravo ste napravili jedan krug oko Sunca u društvu servisa Solo. Naime, prije točno godinu dana, Solo je ugledao svijetlo weba i ušao u živote malih poduzetnika. Nakon dvanaest mjeseci rada i uživanja na ovom projektu možemo reći kako smo i dalje p... Imate li interni akt? Poslujete, šaljete ponude, izdajete račune, naplaćujete račune, baza klijenata se širi, graf prihoda raste. Cijelo to vrijeme nemate interni akt. Možda vam nitko nije spomenuo, možda ste zaboravili, možda vama ne treba? Krivo, sasvim sigurno vam treba... Naplaćujete li zaista onoliko koliko vaš rad vrijedi? Osim želje za unaprjeđenjem svijeta oko sebe i potrebom za samorealizacijom, dio razloga ulaska u poduzetništvo kod malih poduzetnika je - zarada novca. Ideja je u principu ova; raditi toliko da se zaradi dovoljno za uzdržavanje obitelji i uživanje u ž...