Kako pokrenuti posao online
startup
Kada je nastajao Solo, autoru servisa nije bilo u glavi kako pokrenuti posao nego kako riješiti problem koji ljudi oko njega pa i on sam ima, a to je jednostavno i pregledno izdavanje računa. Upravo ovakvo razmišljanje je bio dobar start prije bilo kakvog poduzetništva, a pogotovo poduzetništva na Internetu. U nastavku donosimo nekoliko smjernica o tome kako pokrenuti posao online u nadi da ćemo vas inspirirati ili biti onaj mali faktor koji će presuditi da se ipak upustite u ovakvu avanturu, jer isplati se, a pri tome ne mislimo (samo) na novce.
Kada bismo trebali nabrojati koji su to koraci u pokretanju online biznisa, oni bi išli nekako ovako:
1. Pronađite problem i riješite ga
2. Napišite dobar opis za vaš posao
3. Dizajnirate web stranicu s izvrsnim UX-om
4. Napravite dobar SEO i zakupite Google oglase
5. Izgradite reputaciju stručnjaka
6. Odgovarajte na upite korisnika
7. Povećajte prihode kroz prodaju
Pronađite problem i riješite ga
Većina ljudi kada razmišlja o poslovanju kreće od toga kakav bi proizvod ili uslugu mogli ponuditi, u čemu su dobri ili čime bi se voljeli baviti. To je u redu ako se podudara s onim o čemu bi se zapravo trebalo razmišljati, a to je - tržište. Pogledajte tržište i kakve probleme ono ima, kakve probleme imaju vaši prijatelji, kolege, ukućani ili vi sami. Prosurfajte za koje probleme se najčešće traži rješenja online i krenite od toga.
Kada nađete problem, kao što je kod nas bio slučaj kako izdati račun, i nakon što ne nađete zadovoljavajuće rješenje, upotrijebite svoje znanje i iskustvo i kreirajte rješenje pristupačno i jasno svima. Ovakvo razmišljanje će vas možda odvesti dalje od vaše prvotne struke, ali će vas definitivno dovesti u svijet poduzetništva.
Napišite dobar opis za vaš posao
Osim dobrog imena važno je imati i dobar sažetak vašeg poslovanja, u jednoj do dvije rečenice te opis vaše usluge odnosno proizvoda. Nakon što korisnik posjeti vaš web, proces kupovine mora teći glatko i mora mu biti jasno koji ćete mu problem riješiti i što mora učiniti. Postavite na web i izjave vaših drugih klijenata o tome kako ste im riješili navedeni problem. Dajte korisnicima garanciju, ponudite im povrat novca ili 100% zadovoljstvo i jasno usmjerite na kupovinu ili registraciju.
Dizajnirajte web stranicu s izvrsnim UX-om
Korisničko iskustvo na vašoj web stranici bi moglo biti ključno za odluku hoće li posjetitelj postati vaš klijent ili kupac ili će pak kliknuti na omraženi X u desnom gornjem kutu preglednika. što više možete reći u što jednostavnijoj formi, to bolje. Jednostavno i pregledno nije floskula jer imate otprilike pet sekundi kako biste posjetitelja zainteresirali za vašu uslugu ili proizvod. Stoga svakako trebate imati na umu stvari poput: dobar font i jasna navigacija, umjerenost slika i grafika, smanjen broj klikova ili polja potrebnih za registraciju, prijateljski, oku ugodan vizual.
Napravite dobar SEO i zakupite Google oglase
Kada postavite dobar web s odličnim sadržajem pazite da i Google misli io vašem sadržaju isto. Dobar SEO znači dobar sadržaj s kvalitetnim ključnim riječima i linkovima s weba i na vaš web. Osim organički pojavljivanja na tražilicama, možete zakupiti i Google oglase. Oglašavanje na Googleu se plaća po kliku i dozvoljava vam izvrsnu kontrolu nad svojom prezentacijom na tražilici. Kroz oglašavanje ćete vidjeti i koje su to ključne riječi koje vam dovode najviše prometa pa onda prema njima kreirajte tekstove na svojoj stranici kako biste povećali i neplaćeni, organički promet.
Izgradite reputaciju stručnjaka
Dobar sadržaj znači potpune informacije o vašoj usluzi ili proizvodu, ali i dodatne informacije poput bloga kojeg upravo čitate. što više korisnih informacija pružite, više će vas i tražilice voljeti jer unikatan sadržaj rangira više i jer ako drugi prenesu vaš sadržaj i stave link na vaš web, vaša važnost raste. Tako ćete dosegnuti širu publiku i napraviti mrežu povratnih linkova na vašu stranicu. Ako ste u mogućnosti pobrinite se da se vaš PR objavi na lokalnim čitanim portalima te ćete i tako postati Googleov miljenik, ali i stručnjak u očima korisnika. Ipak pripazite na kvalitetu sadržaja te originalnost, nemojte biti lijeni napisati više objava za press , tekstova, članaka sa savjetima u vašoj branši, isplatiti će vam se.
Odgovarajte na upite korisnika
Odgovarajte na svaki upit korisnika, bio on potencijalno prodajni ili ne. Budite uvijek na raspolaganju u vidu korisničke podrške. Ako imate priliku prikupite e-mail adrese vaših klijenata te im povremeno distribuirajte zanimljiv sadržaj. Održavajte vezu s vašim korisnicima. Ako niste pobornik e-mail marketinga (iako je on učinkovitiji oko 40% od društvenih mreža), objave možete stavljati i na vašu fan stranicu na Facebooku i sl. Javljajte se povratno onima koji su vam poslali upit. Osim konkretnog zadovoljnog korisnika, dobiti ćete i zagovornika svoga brenda. On će vas preporučiti dalje. A to je neizmjerno vrijedno i pohvalno za svaki online posao.
Povećajte prihode kroz prodaju
Ovisno o tome kakve proizvode ili usluge nudite, prodaju možete povećati osim prodajom konkretnog proizvoda i nuđenjem dodatnih proizvoda, nadogradnji usluga ili opetovanom prodajom postojećih usluga. Ako prodajete proizvode možete kupcima ponuditi poklon bon u svakoj narudžbi za sljedeću kupnju, ako prodajete usluge, možete ponuditi znak pažnje za veću kupnju kao što Solo poklanja šalicu svojim korisnicima koji kupe godišnju licencu. Zahvalite se korisnicima i oni će biti zahvalni na vama.
Internet se mijenja brzo, kažu da jedna godina poslovanja online se može mjeriti s pet godina u offline svijetu. No principi počinjanja poslovanja su uvijek slični, ako ne i isti. Ove smjernice će biti aktualne kod svakog pokretanja online poslovanja. To su osnove koje će dobro doći i kao podsjetnik onima koji već imaju posao, jednostavno ako se s vremena na vrijeme pregleda temelj poslovanja, ne može se pogriješiti, može se posao samo učvrstiti. Želimo vam sreću u poduzetničkoj online avanturi i naravno, puno naplaćenih računa!
Vaši komentari
Bez komentara, je li to dobro ili loše? ;)