Dadilje, dobro došle u svijet poduzetništva - kako otvoriti obrt

babysitting

Ilustracija: lori.ru

Zakonom o dadiljama (NN, br. 37/13.), koji se primjenjuje od 5. travnja 2013., omogućeno je fizičkim osobama obavljanje registrirane obrtničke djelatnosti čuvanja, brige i skrbi za djecu u dobi do 14 godina života, u stambenom prostoru koji služi za obavljanje djelatnosti dadilje, odnosno u poslovnom prostoru roditelja. Donosimo Vam postupak osnivanja obrta radi pružanja usluga dadilje sukladno Zakonu o dadiljama (postupak otvaranja obrta odgovara i za druge obrte bez djela specifičnog za dadilje).

1. korak

Otiđite u Ured državne uprave u županiji i njegove ispostave/Ured Grada Zagreba (nadležno registarsko tijelo – prema sjedištu obrta). Trebate prikupiti potrebnu dokumentaciju:
- preslika osobne iskaznice,
- preslika putne isprave, prijava boravka u RH ili preslika osobne iskaznice, ako imaju trajno nastanjenje u RH za strance,
- dokaz o udovoljavanju posebnim zdravstvenim uvjetima, ako je to propisano Zakonom,
- dokaz o pravu korištenja prostora, kada je za obavljanje obrta potreban prostor (potrebne dozvole za prostor prema propisima o građenju),
- ispuniti obrasce dobivene u Uredu državne uprave ili preuzete s internetskih stranica Obrtnog registra RH
- izvršiti uplate za otvaranje obrta i troškove izdavanja obrtnice (broj žiro računa i iznos se dobiju u Uredu državne uprave)

2. korak

Posebni uvjeti prema Zakonu o dadiljama:
- zahtjev za izdavanje rješenja Ureda državne uprave u županiji, odnosno upravnog tijela Grada Zagreba o ispunjavanju prostornih uvjeta za obavljanje djelatnosti dadilje, - zahtjev za izdavanje rješenja o upisu u imenik dadilja,
- zahtjev nadležnom obiteljskom centru za izdavanje rješenja o ispunjavanju uvjeta za obavljanje djelatnosti dadilje,
- sklopljen ugovor o osiguranju s ovlaštenim osiguravateljskim društvom za slučaj odgovornosti
za štetu nastalu obavljanjem djelatnosti dadilje,
- dokaz o pravu korištenja poslovnog ili stambenog prostora u kojem se djelatnost dadilje
namjerava obavljati.

3. korak

Otiđete u Ured državne uprave u županiji i njegove ispostave/Ured Grada Zagreba (nadležno registarsko tijelo – prema sjedištu obrta) prijaviti datum početka poslovanja obrta.

4. korak

- preuzeti Rješenje o registraciji obrta u Uredu državne uprave
- izraditi pečat
- otvoriti konačan račun u poslovnoj banci

5. korak

Odlazak na HZMO i HZZO.
- prijava u Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje (HZMO)
- prijava u Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO)

6. korak

Odlazak u Poreznu upravu.
- prijava u nadležnu ispostavu Porezne uprave, prema sjedištu obrta radi upisa u registar poreznih obveznika

7. korak

Dadilje, dobro došle u svijet poduzetništva. Sljedeći korak, registracija na servisu Solo koji će vam olakšati posao izdavanja računa te poslužiti kao baza klijenata i usluga. Solo je servis za bolju evidenciju računa i ne trebate znati računovodstvo da biste ga koristili. Mali poduzetnici s uslužnim djelatnostima koji posluju s gotovinom mogu jednostavno, brzo i besplatno fiskalizirati svoje račune. Solo obavlja sav posao komunikacije s Poreznom upravom i generira Zaštitni kod i JIR (Jedinstveni Identifikator Računa). Sretno s radom i želimo puno izlaznih računa svim dadiljama.


VAŽNA NAPOMENA
Tekstovi koje objavljujemo na blogu servisa Solo su strogo informativnog karaktera u cilju pomoći u prvim koracima u poduzetništvo. Sva dodatna i konkretna pitanja te informacije provjerite u Uredu za gospodarstvo, Poreznoj upravi, Zavodima za mirovinsko i zdravstveno jer Solo ne može davati službene odgovore o temama za koje su zadužene navedene institucije. Hvala na razumijevanju.


Vaši komentari

Bez komentara, je li to dobro ili loše? ;)

Možda će te zanimati i ovi tekstovi na našem blogu

Niste obavezni upisati se niti u jedan poslovni registar Kao da početak poslovanja obrtnika nije dovoljno kompliciran nekome tko je nov u svijetu poduzetništva, tu je praktički od prvih dana i susretanje s raznim pokušajima iznude novca.Naime, nedugo nakon otvaranja obrta i početka rada vrlo je velika vjeroj... Zašto je važna povratna informacija od (potencijalnog) klijenta ili kupca Važnost povratne informacije, bilo u formi prijedloga ili kritike, iznimno je važna za svako poslovanje. Zato i postoje istraživanja tržišta i razne panel diskusije, kako bi firme i brendovi saznali što o njima i njihovim proizvodima i uslugama misle k... Solo mobilna fiskalna Radili smo ju detaljno, s puno pažnje i ljubavi i došao je dan kada ponosno objavljujemo novu, besplatnu nadogradnju: Solo mobilna fiskalna. Solo mobilna fiskalna je dodatak na naš legendarni servis putem kojeg izdajete na desetke tisuća računa mjeseč...