Hello Fiskalizacija 2.0
level up
Solo je, sukladno najavama, upravo postao spreman za notornu Fiskalizaciju 2.0, uz naš servis će to biti mačji kašalj jer smo se potrudili zadržati jednostavnost korištenja kao svih godina dosad pa ćemo proletiti kroz najbitnije promjene.
Ukratko - skoro ništa se ne mijenja u načinu na koji koristiš Solo, a one bitne izmjene i dorade uključuju:
• Solo sada automatski fiskalizira sve račune koji podliježu fiskalizaciji (F1)
• Pri izradi računa (i ostalih dokumenata) sada biraš tipa kupca, on je bitan da Solo zna što dalje treba odraditi u pozadini za tebe
• Uvedene KPD oznake (na računima koje kreiraš za B2B i B2G) te ih možeš unijeti u svoj katalog usluga/proizvoda da ne moraš upisivati na samom računu. Svatko mora naći svoju KPD oznaku, a za lakši pronalazak smo objavili tražilicu KPD oznaka ovdje
• Slanje/primanje i arhiviranje eRačuna će od 1.1. biti sastavni dio Solo usluge i neće se dodatno naplaćivati
• Uvedena mogućnost povezivanja dva odvojena korisnička računa, npr. ako imaš drugi Solo kor. račun za sajmove ili webshop, možeš ih povezati u Postavke kako bi ti Solo prikazao objedinjene financijske izveštaje i PO-SD
• U plaćenom paketu je moguće dodati 3 bankovna računa
• Napravljena je hrpa sitnih poboljšanja, no to je standardno već svake godine jer redovno ažuriramo servis.
Početkom godine smo uveli i dodatni paket solo+ u kojem imaš sve opcije solo paketa, ali nudi do 2000 računa mjesečno, povezivanje s bankom (open banking) i izradu putnih naloga. Obzirom da Solo nema ugovornu obvezu, svoj plaćeni paket možeš mijenjati u hodu.
eRačun i Solo
Kako smo najavili, svi korisnici (i oni u besplatnom paketu) će imati mogućnost slanja, primanja i arhiviranja eRačuna izravno iz sučelja i taj dio odrađujemo automatski u suradnji s našim informacijskim posrednikom monoform tj. preko servisa doku.hr (monoform je samo naziv tvrtke koja je vlasnik servisa Doku, jednako kao što je tvrtka COAX vlasnik servisa Solo). Svaki korisnik servisa Solo će dobiti automatski kreirani sandučić na doku.hr, nema troškova za tebe, nema ugovorne obveze niti potpisivanja ugovora, a sve radnje oko eRačuna će se raditi izravno iz servisa Solo.
A kako šaljem eRačun?
Isto kao dosad. Ako se još nisi susreo/la s tom opcijom, kod svakog računa imaš mali kvadratić u boji koji označava status računa. Klikneš na njega i odabereš Pošalji kao eRačun i to je to. Jednostavnije ne može.
Imaj na umu da eRačun možeš slati samo prema B2B ili B2G.
Mobilna aplikacija
Naša super jednostavna mobilna aplikacija i dalje funkcionira kao dodatak na web servis i preko nje je moguće i dalje izdavati samo gotovinske B2C POS račune. Aplikacija je besplatna, prijavljuješ se u nju s istim podacima kao na računalu i moguće ju je instalirati na iOS ili Android.
API
API je dorađen novim opcijama, neke su izbačene pa baci pogled na changelog. Naše API dorade su uvijek "backwards compatible".
Cijene ostaju iste
Solo jedini nije dizao cijene (i ne planira u dogledno vrijeme) svojih usluga jer nismo lihvari i ne želimo dodatno financijski opteretiti ovaj napaćeni narod.
P.S. - u narednim danima ćemo se posvetiti objavljivanju novih uputa/odgovora u bazi pitanja i odgovora.
Vaši komentari
Pozdrav. Super jasno je sve ovo što nudite samo imam pitanje, a mozda je i konstatacija. Ja moram samo izvaditi certifikat na fini i to je to.? Posrednik je monoform i njega ovlastim u eporeznoj. I sto ako nemam interni akt, samo ostavim kucicu praznu ili...?
Da li jos nesto moram napraviti na eporeznoj nevezano za vas?
Trebaš certifikat samo ako si obveznik fiskalizacije 1, ako jesi, tada moraš i prijaviti oznaku poslovnog prostora (koju moraš imati u svom internom aktu) na ePoreznu. Za dodatna pitanja nas kontaktiraj mailom.
Kako da potvrdimo informacijskog posrednika Doku za zaprimanje i fiskalizaciju računa ? Jer još nismo dobili "pozivnicu" za potvrdu u sustavu ePorezna?
Dobiti ćete ubrzo.
Što s nama koji smo do sada slali e račune B2G preko IE RAČUNA, prekida li se automatski ovlaštenje koje smo dali njima kada odaberemo Monoform? Vrijedi li nam i dalje ovaj certifikat ili treba neki drugi?
IE Računi se gase, a od 1.1. slanje/primanje eRačuna preuzima monoform tj. servis doku.hr
Ukoliko se odlučimo na FiskAplikaciju možemo li kombinirati zaprimanje preko njih, a izradu običnog računa preko Solo (paušalist izvan PDV-a). Trenutno na ulazu u Solo moramo potvrditi monoform?
Poštovani, zanima me samo što ce biti s arhivom računa, moramo li ih sami arhivirati?
Inače, sve zvuči jednostavno i nastavljamo rad s vama! :)
Pozdrav,
zanima me na koji način moje knjigovodstvo (vanjski knjigovodstveni servis) može 'pokupiti' podatke (dolazni i odlazni računi - xml?) te ih unijeti u svoju aplikaciju?
Pozdrav,
dali postoji opcija drugog informacijskog posrednika pošto ne želim da se to odrađuje preko monoform servisa nego preko mer-a ?
Nažalost ne, to smo već najavili odavno: https://solo.com.hr/pitanja-i-odgovori/fiskalizacija-2-0/103
PITANJE VAŽNO: da li moramo prihvatiti MONOFORM j.d.o.o. i koje ovlasti ima ta firma
Poštovani,
molim da HITNO postavite mogućnost uklanjanja pop-up prozora kako bi mogli neometano koristiti aplikaciju dok nemamo sve podatke tražene u pop-up prozoru. Hvala.
Znači doslovno sam danas potvrdila mikroeračun jer sam smatrala da moram s obzirom na to da mi je to stiglo u sandučić u eporeznoj i onda sam se logirala na Solo i vidjela sve vaše informacije. I sad postoji mogućnost da ću imati dva posrednika, mikroeračun i vas odnosno Doku. Je li to problem i kako da si učinim život lakšim?
Vrijedi li Solo account za Doku ili trebamo kreirati account na Doku?
Zdravo,
Je li se može dobiti ugovor između moje tvrtke i Monoform? To je nešto što bi zakonski trebao imati kad je u pitanju arhiviranje novih računa na vašem serveru. Hvala.
Molim za odgovor. Paušalni sam obrtnik, nisam u sustavu PDV-a, izdajem račune samo transakcijski i to većinom firmama ili obrtima, radim u vlastitom stanu koji je sjedište obrta (stambeni prostor za kojeg želim da tako i ostane ili zavisno o projekata po drugim lokacijama. Što ja trebam napraviti do 1.1.2026.? Išla sam na vaš pop-up window gdje s i spominje neki interni akt, gdje to nabavljam? Hvala puno!
Pozdrav,
što unosimo u polje "proizvođač/održavatelj softvera" kad prijavljujemo poslovni prostor na e-poreznoj?
Hvala.
Molim vas mozete mi ponovo poslati pozivnicu za primanje eRacuna preko vaseg posrednika, slucajno sam odbila zahtjev jer nisam znala. Hvala
Pozdrav, što ako smo unijeli certifikat od FINE? Je li to uredu? Trebam li odabrati Monoform?
Za sve upite molim koristite kontakt formular na stranici ili iz Postavke > Podrška. Ovih dana je pojačan priljev upita, no nećete čekati na odgovor duže od jednog dana. I zapamtite - sve će biti u redu, ni Porezna nije spremna :)
Hvala na trudu, jednostavnosti i suosjećanju s napaćenim narodom :D
Pozdrav. Čitam, čitam i još uvijek imam dvojbu pa molim za zadnji put pojašnjenje. Da li za F 2.0. (fiskalizacija transakcijskih racuna prema fizičkim osobama) treba Finin certifikat? Ne izdajem gotovinske račune. Samo transakcijske.
'Imaj na umu da eRačun možeš slati samo prema B2B ili B2G.'
Od 1.1. 2027. pausalni obrtnici ce biti obveznici eRacuna i prema B2C?
Pošto sam totalno zbunjena sa Fiskalizacijo ovo se čini jednostavno , a to je BIT !! Hvala, neka pitanja ću još postaviti