Kako dokazati radni staž nakon ukidanja radne knjižice?

HOK, savjeti

Budući da je s danom 1. srpnja 2013. prestala važiti radna knjižica kao javna isprava koju je poslodavac bio dužan najkasnije do 1. listopada 2013. vratiti radniku, došlo je do promjena u svezi načina evidentiranja podataka o radu.

Pravilnikom o elektroničkom zapisu podataka iz radnih odnosa (NN 79/13) koji je u primjeni od 1. srpnja 2013. uveden je elektronički zapis podataka o radniku koji predstavlja radnu knjižicu u elektronskom obliku koju vodi Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje. Radnom knjižicom u tiskanom obliku, radnik se može i dalje koristiti u svrhu dokazivanja u postupcima utvrđivanja prava iz mirovinskog, zdravstvenog osiguranja i osiguranja u slučaju nezaposlenosti.

Međutim, bez obzira na činjenicu što je uvedeno vođenje radne knjižice u elektronskom obliku nije prestala obveza poslodavaca za prijavu i odjavu radnika na obvezna osiguranja, odnosno promjenu podataka u zakonskom roku od 8 dana od dana početka rada, odnosno nastale promjene.

Također, uvođenjem nove usluge elektroničkog radno pravnog statusa (ERPS) omogućeno je svim kategorijama osiguranika (poslodavci, zaposlenici, umirovljenici) da bez plaćanja upravne pristojbe mogu ishoditi:

• izdavanje elektroničkog zapisa o radno pravnom statusu
• uvid u status i pregled izdanih elektroničkih zapisa
• provjeru vjerodostojnosti elektroničkog zapisa

Elektronički zapis sadrži:

• identifikacijske podatke (prezime i ime, datum rođenja, državljanstvo, osobni broj i OIB)
• podatke o stečenom obrazovanju ( temeljnom i dodatnom obrazovanju)
• podatke iz prijava i odjava na osiguranje, te podatke o poslodavcima, odnosno obveznicima doprinosa i trajanju staža

Da bi se osiguranici mogli koristi navedenom uslugom potrebno je da osobno podnesu zahtjev za dodjelu korisničkog imena i lozinke radi upita na podatke u evidencijama Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje preko Interneta nadležnom područnom uredu, odnosno ispostavi Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje.

Navedeni zahtjev dostupan je putem slijedećeg linka:
http://www.mirovinsko.hr/default.aspx?ID=858

Klikni ovdje ako želiš besplatno izdavati (fiskalne) račune i ponude, bez ulaganja u dodatnu opremu!


VAŽNA NAPOMENA
Tekstovi koje objavljujemo na blogu servisa Solo su strogo informativnog karaktera u cilju pomoći u prvim koracima u poduzetništvo. Sva dodatna i konkretna pitanja te informacije provjerite u Uredu za gospodarstvo, Poreznoj upravi, Zavodima za mirovinsko i zdravstveno jer Solo ne može davati službene odgovore o temama za koje su zadužene navedene institucije. Hvala na razumijevanju.


Vaši komentari

Gost – 15.10.2020, 04:59

Kako mogu dokazat svoj radni staz u "Croacijatrans" i "Autoservis" u kojima sam radio od lipnja 1966 do studenog 1968 godine?
Imam li pravo na staracku mirovinu u ovom radnom periodu?

Gost – 01.04.2021, 09:18

Kako mogu doznati koliko imam sveukupno radnog staža

Gost – 26.08.2021, 09:50

Kako doznati koliko imam radnog staza

Možda će te zanimati i ovi tekstovi na našem blogu

Uvođenje likvidatora, ukidanje pečata i potpisa na računima U nastavku donosimo glavne izmjene novog Zakona o računovodstvu koji je stupio na snagu 1. siječnja 2016. godine: Uvođenje likvidatora, ukidanje pečata i potpisa na računima Poduzetnik je dužan odrediti odgovornu osobu (likvidator) za kontrolu vjerodo... Zašto solo? Prije 6 godina, kada smo pokrenuli tvrtku (d.o.o.), a nakon niza godina u freelance vodama, jedno od prvih pitanja bilo je vezano uz računovodstvo. Kako treba izgledati račun, može li se proizvoljno dizajnirati, kako ga numerirati, kako poslati (okej,... Nova godina, nova pravila, nova mobilna aplikacija Ulaskom u novu godinu dolaze nam nova pravila Porezne uprave koja nalažu da svi fiskalizirani računi, uz ZKI i JIR, trebaju prikazati QR kod. Na web sučelju smo to već uveli, a sada je došlo vrijeme na mobilnu aplikaciju. Za tebe je ova nadogradnja po...