Kako dokazati radni staž nakon ukidanja radne knjižice?

HOK, savjeti

Budući da je s danom 1. srpnja 2013. prestala važiti radna knjižica kao javna isprava koju je poslodavac bio dužan najkasnije do 1. listopada 2013. vratiti radniku, došlo je do promjena u svezi načina evidentiranja podataka o radu.

Pravilnikom o elektroničkom zapisu podataka iz radnih odnosa (NN 79/13) koji je u primjeni od 1. srpnja 2013. uveden je elektronički zapis podataka o radniku koji predstavlja radnu knjižicu u elektronskom obliku koju vodi Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje. Radnom knjižicom u tiskanom obliku, radnik se može i dalje koristiti u svrhu dokazivanja u postupcima utvrđivanja prava iz mirovinskog, zdravstvenog osiguranja i osiguranja u slučaju nezaposlenosti.

Međutim, bez obzira na činjenicu što je uvedeno vođenje radne knjižice u elektronskom obliku nije prestala obveza poslodavaca za prijavu i odjavu radnika na obvezna osiguranja, odnosno promjenu podataka u zakonskom roku od 8 dana od dana početka rada, odnosno nastale promjene.

Također, uvođenjem nove usluge elektroničkog radno pravnog statusa (ERPS) omogućeno je svim kategorijama osiguranika (poslodavci, zaposlenici, umirovljenici) da bez plaćanja upravne pristojbe mogu ishoditi:

• izdavanje elektroničkog zapisa o radno pravnom statusu
• uvid u status i pregled izdanih elektroničkih zapisa
• provjeru vjerodostojnosti elektroničkog zapisa

Elektronički zapis sadrži:

• identifikacijske podatke (prezime i ime, datum rođenja, državljanstvo, osobni broj i OIB)
• podatke o stečenom obrazovanju ( temeljnom i dodatnom obrazovanju)
• podatke iz prijava i odjava na osiguranje, te podatke o poslodavcima, odnosno obveznicima doprinosa i trajanju staža

Da bi se osiguranici mogli koristi navedenom uslugom potrebno je da osobno podnesu zahtjev za dodjelu korisničkog imena i lozinke radi upita na podatke u evidencijama Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje preko Interneta nadležnom područnom uredu, odnosno ispostavi Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje.

Navedeni zahtjev dostupan je putem slijedećeg linka:
http://www.mirovinsko.hr/default.aspx?ID=858

Klikni ovdje ako želiš besplatno izdavati (fiskalne) račune i ponude, bez ulaganja u dodatnu opremu!


VAŽNA NAPOMENA
Tekstovi koje objavljujemo na blogu servisa Solo su strogo informativnog karaktera u cilju pomoći u prvim koracima u poduzetništvo. Sva dodatna i konkretna pitanja te informacije provjerite u Uredu za gospodarstvo, Poreznoj upravi, Zavodima za mirovinsko i zdravstveno jer Solo ne može davati službene odgovore o temama za koje su zadužene navedene institucije. Hvala na razumijevanju.


Vaši komentari

Bez komentara, je li to dobro ili loše? ;)

Možda će te zanimati i ovi tekstovi na našem blogu

Lunatron - dizajnom iz hobija do web shopa Giftonaut Počevši od veljače, na Solo blogu predstavljamo naše korisnike i tako im pružamo vidljivost i promociju, a sve s ciljem boljega međusobnoga umrežavanja malih poduzetnika. Sljedeća tvrtka koju predstavljamo je Lunatron, a razgovarali smo s njenim vlasn... Brzi vodič kroz servis Solo Mnoge korisnike brine koliko će im jednostavno biti koristiti Solo, unijeti certifikat ako su korisnici fiskalizacije te uspješno izdavati račune. Zato smo odlučili na blogu pisati i o samome servisu. Početak rada u servisu Solo Naime, rad sa serviso... Solo uveo novi izgled A4 računa, mobilnu verziju i poseban paket za freelancere Kasnoljetna nadogradnja servisa, danas puštena u pogon, je najveća dosad. Radilo se dva puna mjeseca na općem poboljšanju servisa i uvođenju novih opcija, a sve kako bi ti olakšali izdavanje računa u svakoj prilici. Ovo je ujedno i zadnja ovogodišnja v...