Budući da je s danom 1. srpnja 2013. prestala važiti radna knjižica kao javna isprava koju je poslodavac bio dužan najkasnije do 1. listopada 2013. vratiti radniku, došlo je do promjena u svezi načina evidentiranja podataka o radu.

Pravilnikom o elektroničkom zapisu podataka iz radnih odnosa (NN 79/13) koji je u primjeni od 1. srpnja 2013. uveden je elektronički zapis podataka o radniku koji predstavlja radnu knjižicu u elektronskom obliku koju vodi Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje. Radnom knjižicom u tiskanom obliku, radnik se može i dalje koristiti u svrhu dokazivanja u postupcima utvrđivanja prava iz mirovinskog, zdravstvenog osiguranja i osiguranja u slučaju nezaposlenosti.

Međutim, bez obzira na činjenicu što je uvedeno vođenje radne knjižice u elektronskom obliku nije prestala obveza poslodavaca za prijavu i odjavu radnika na obvezna osiguranja, odnosno promjenu podataka u zakonskom roku od 8 dana od dana početka rada, odnosno nastale promjene.

Također, uvođenjem nove usluge elektroničkog radno pravnog statusa (ERPS) omogućeno je svim kategorijama osiguranika (poslodavci, zaposlenici, umirovljenici) da bez plaćanja upravne pristojbe mogu ishoditi:

• izdavanje elektroničkog zapisa o radno pravnom statusu
• uvid u status i pregled izdanih elektroničkih zapisa
• provjeru vjerodostojnosti elektroničkog zapisa

Elektronički zapis sadrži:

• identifikacijske podatke (prezime i ime, datum rođenja, državljanstvo, osobni broj i OIB)
• podatke o stečenom obrazovanju ( temeljnom i dodatnom obrazovanju)
• podatke iz prijava i odjava na osiguranje, te podatke o poslodavcima, odnosno obveznicima doprinosa i trajanju staža

Da bi se osiguranici mogli koristi navedenom uslugom potrebno je da osobno podnesu zahtjev za dodjelu korisničkog imena i lozinke radi upita na podatke u evidencijama Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje preko Interneta nadležnom područnom uredu, odnosno ispostavi Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje.

Navedeni zahtjev dostupan je putem slijedećeg linka:
http://www.mirovinsko.hr/default.aspx?ID=858

Klikni ovdje ako želiš besplatno izdavati (fiskalne) račune i ponude, bez ulaganja u dodatnu opremu!


VAŽNA NAPOMENA
Tekstovi koje objavljujemo na blogu servisa Solo su strogo informativnog karaktera u cilju pomoći u prvim koracima u poduzetništvo. Sva dodatna i konkretna pitanja te informacije provjerite u Uredu za gospodarstvo, Poreznoj upravi, Zavodima za mirovinsko i zdravstveno jer Solo ne može davati službene odgovore o temama za koje su zadužene navedene institucije. Hvala na razumijevanju.

Bez komentara, je li to dobro ili loše? ;)

Solo uveo novi izgled A4 računa, mobilnu verziju i poseban paket za freelancere Kasnoljetna nadogradnja servisa, danas puštena u pogon, je najveća dosad. Radilo se dva puna mjeseca na općem poboljšanju servisa i uvođenju novih opcija, a sve kako bi ti olakšali izdavanje računa u svakoj prilici. Ovo je ujedno i zadnja ovogodišnja v... Izrada PO-SD obrasca jednim klikom Dobra vijest za paušalne obrtnike, korisnike servisa Solo. Od danas je moguće jednim klikom izraditi PO-SD obrazac* (Izvješće o paušalnom dohotku od samostalne djelatnosti i uplaćenom samostalnom porezu na dohodak) koji se dostavlja Poreznoj upravi do... Niste obavezni upisati se niti u jedan poslovni registar Kao da početak poslovanja obrtnika nije dovoljno kompliciran nekome tko je nov u svijetu poduzetništva, tu je praktički od prvih dana i susretanje s raznim pokušajima iznude novca.Naime, nedugo nakon otvaranja obrta i početka rada vrlo je velika vjeroj...