Budući da je s danom 1. srpnja 2013. prestala važiti radna knjižica kao javna isprava koju je poslodavac bio dužan najkasnije do 1. listopada 2013. vratiti radniku, došlo je do promjena u svezi načina evidentiranja podataka o radu.

Pravilnikom o elektroničkom zapisu podataka iz radnih odnosa (NN 79/13) koji je u primjeni od 1. srpnja 2013. uveden je elektronički zapis podataka o radniku koji predstavlja radnu knjižicu u elektronskom obliku koju vodi Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje. Radnom knjižicom u tiskanom obliku, radnik se može i dalje koristiti u svrhu dokazivanja u postupcima utvrđivanja prava iz mirovinskog, zdravstvenog osiguranja i osiguranja u slučaju nezaposlenosti.

Međutim, bez obzira na činjenicu što je uvedeno vođenje radne knjižice u elektronskom obliku nije prestala obveza poslodavaca za prijavu i odjavu radnika na obvezna osiguranja, odnosno promjenu podataka u zakonskom roku od 8 dana od dana početka rada, odnosno nastale promjene.

Također, uvođenjem nove usluge elektroničkog radno pravnog statusa (ERPS) omogućeno je svim kategorijama osiguranika (poslodavci, zaposlenici, umirovljenici) da bez plaćanja upravne pristojbe mogu ishoditi:

• izdavanje elektroničkog zapisa o radno pravnom statusu
• uvid u status i pregled izdanih elektroničkih zapisa
• provjeru vjerodostojnosti elektroničkog zapisa

Elektronički zapis sadrži:

• identifikacijske podatke (prezime i ime, datum rođenja, državljanstvo, osobni broj i OIB)
• podatke o stečenom obrazovanju ( temeljnom i dodatnom obrazovanju)
• podatke iz prijava i odjava na osiguranje, te podatke o poslodavcima, odnosno obveznicima doprinosa i trajanju staža

Da bi se osiguranici mogli koristi navedenom uslugom potrebno je da osobno podnesu zahtjev za dodjelu korisničkog imena i lozinke radi upita na podatke u evidencijama Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje preko Interneta nadležnom područnom uredu, odnosno ispostavi Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje.

Navedeni zahtjev dostupan je putem slijedećeg linka:
http://www.mirovinsko.hr/default.aspx?ID=858

Klikni ovdje ako želiš besplatno izdavati (fiskalne) račune i ponude, bez ulaganja u dodatnu opremu!


VAŽNA NAPOMENA
Tekstovi koje objavljujemo na blogu servisa Solo su strogo informativnog karaktera u cilju pomoći u prvim koracima u poduzetništvo. Sva dodatna i konkretna pitanja te informacije provjerite u Uredu za gospodarstvo, Poreznoj upravi, Zavodima za mirovinsko i zdravstveno jer Solo ne može davati službene odgovore o temama za koje su zadužene navedene institucije. Hvala na razumijevanju.

Bez komentara, je li to dobro ili loše? ;)

Najam poslovnog prostora - kako i zašto iznajmiti sobu u roditeljskom stanu Ilustracija: The MaisonetteOtvorili ste tvrtku ili obrt i svoju djelatnost morate obavljati u nekom prostoru. Ako obavljate uslužnu djelatnost, možda ćete se odlučiti za najam prostorije ili djela stana koji koriste recimo vaši roditelji. Zašto biste p... Započeo novi krug fiskalizacije S današnjim datumom počinje drugi krug fiskalizacije u koji se uključuju mali trgovci, auto servisi i slobodna zanimanja, a fiskalne blagajne ulaze i u privatne zdravstvene ordinacije. Svi oni koji posluju s gotovinom obvezni su na svojim računima prik... Iako niste u sustavu PDV-a, evo kada ipak morate imati PDV broj Jasno nam je da poslujemo u zemlji s bezbroj neobičnih zakona, pravila i preporuka koje se čine da su tu samo zato kako bi mikro i malim poduzetnicima zakomplicirali poslovanje. Jedna od takvih stvari je i imanje PDV broja i podnošenje PDV obrasca iako...