Kao da početak poslovanja obrtnika nije dovoljno kompliciran nekome tko je nov u svijetu poduzetništva, tu je praktički od prvih dana i susretanje s raznim pokušajima iznude novca.

Naime, nedugo nakon otvaranja obrta i početka rada vrlo je velika vjerojatnost kako ćete na adresu primiti uplatnicu s opisom plaćanja Upis u obrtni registar. Uplatnica je klasična, crveno bijela, koju smo navikli povezivati sa stvarnim zaduženjima. Samo što taj Upis u registar nije zaduženje nego tek obična ponuda. Međutim, tekst je mudro sročen pa se nekome tko tek ulazi u posao čini vjerodostojan, a osim toga, s obzirom na to da je poslovanje tek počelo, obrtnik želi krenuti s redovnim plaćanjem obaveza.

Trikovi kojima se služe u ponudi su npr. ako ne platite u roku x dana 400 kn, kasnije ćete trebati platiti 1200 kn. Pod ovim „trebati“ misle na „ako želite ovu uslugu“, ali malo su to „zakamuflirali“. Veliki dio ljudi, naravno, plati jer, otvorili su obrt, najčešće s paušalnim oporezivanjem i sada očekuju da će im doći uplatnice za davanja, porez i slično. Međutim, apsurd je da upravo _te_ uplatnice neće primiti nego je velika vjerojatnost kako je jedina uplatnica koju ćete primiti ova „iznuda“ poslovnog (obrtničkog, e-registra i sl.) registra.

Naime, obrtnik sam treba uplatiti doprinose i porez putem Rješenja koja primi od Porezne. Problem je što veliki broj obrtnika to ne zna pa čeka uplatnice, a oni koji naslućuju, ne znaju kako točno izračunati iznose. Najjednostavnije je zapravo ulogirati se u E-porezna (Ulaz za građane) i pogledati svoja zaduženja. Tamo na PKK kartici možete vidjeti koliko vas država i za što tereti pa prema pozivima na broj i brojevima računa iz rješenja uplatite tražene iznose. Obaveza plaćanja je do 15. u mjesecu za prethodni mjesec, ali ako i koji mjesec „spojite“ neće se ništa dogoditi, a kamate nisu toliko visoke (nekoliko kuna ovisi o iznosu stavke).

No, vratimo se na temu iznude putem slanja uplatnice koja oponaša obavezu plaćanja. Nisu „naši“ ti koji su se prvi sjetili „lakog“ biznisa. Otvoriti stranicu, nazvati je registar, slati redovno ponude svim novo otvorenim subjektima pa ako svaki x-ti plati, skupi se znatna cifra. A sad zamislite to na razini EU. Upravo je počelo s raznim europskim i svjetskim registrima koji su tražili plaćanje kako bi vas ubacili u „bazu“, kako biste dobili „svoj broj“ (European Business Number) bez kojeg ne možete poslovati, kako bi „potvrdili“ svoje podatke i sl. Veća je vjerojatnost da ćete ovakvu iznudu primiti e-mailom, iako je bilo slučajeva slanja stranih ponuda i na kućne adrese, a o svemu je upozoravao i HOK.

I kao da to nije dosta, ako uplatite takvu ponudu i završite u nekom od registara, velika je vjerojatnost da će taj registar prodati vaše podatke (e-mail adresu najčešće) čime ćete početi primati spamove, mailove koje nikada niste tražili. I dok se netko tko je „nasjeo“ vjerojatno osjeća prevareno, a još nije ni počeo poslovati i pita se postoji li netko tijelo koje ga može zaštititi od takvih stvari, moramo reći - ne postoji tijelo, ali postoji organ. Mozak. Dobro došli na tržište. Svi oblici poslovanja koji nisu ilegalni su legalni. Budite oprezni.

Etički dio priče malo koga zanima jer bismo tako mogli prigovoriti mnogim poslovanjima po mnogim pitanjima. Ostaje vam da dobro pročitate to piše, ako vam nije jasno pitajte, čitajte, googlajte. Velika je vjerojatnost da je netko već tražio objašnjenja za upite poput „upis u poslovni registar“, „uplatnica poslovni registar“, „upis u bazu poslovnih tvrtki“, „europski poslovni broj“, „uplatnica registar“ itd.

Početnik ste, ali niste baš od jučer, je l da? A mi se trudimo kako bismo vam pomogli da u svijet poslovanja kročite što sigurnije, ali i jednostavnije jer to nam je osnovna misija – olakšati izdavanje računa, olakšati poslovanje, olakšati život pa i olakšati ne nasjedanje na „iznude“. Nadamo se da uspijevamo u tome.


VAŽNA NAPOMENA
Tekstovi koje objavljujemo na blogu servisa Solo su strogo informativnog karaktera u cilju pomoći u prvim koracima u poduzetništvo. Sva dodatna i konkretna pitanja te informacije provjerite u Uredu za gospodarstvo, Poreznoj upravi, Zavodima za mirovinsko i zdravstveno jer Solo ne može davati službene odgovore o temama za koje su zadužene navedene institucije. Hvala na razumijevanju.

Bez komentara, je li to dobro ili loše? ;)

Kako zadovoljiti očekivanja klijenata u osam točaka Ilustracija: Fotolia Pogrešna očekivanja klijenta odnosno nezadovoljavanje tih očekivanja može biti neugodno, skupo i može ugroziti reputaciju vaše tvrtke. Kako onda najbolje upravljati očekivanjima klijenta kako biste bili sigurni da će sva biti p... ZIGZAG: Dobili smo kategoriju Integralnog hotela u Zagrebu, prvog takvog u Hrvatskoj Hrvatska je velikim djelom turistički orijentirana što se gospodarskog sektora tiče. Upravo prije početka sezone dobivamo dosta upita iznajmljivača o servisu i je li odgovarajuć za njihove potrebe. Solo u potpunosti odgovara malim iznajmljivačima, ali... Nadogradnja servisa Nova nadogradnja servisa Solo donosi iduće dorade: • Računi i ponude sa više od 6 stavaka se protežu na dvije stranice PDF računa. Maksimalan broj stavaka je povećan na 18. • Storniranje računa smo automatizirali i moguće je izvršiti storno...