Kome trebaju, a kome ne trebaju e-računi

e-račun

Jednostavno govoreći e-račun je račun koji se šalje preko nekog od servisa koji izrađuju račun sa svim elementima e-računa te ga na određeni način distribuiraju. Na tržištu postoji nekoliko servisa koji šalju e-račune (jedan od njih je i FINA), a cijela priča je postala zanimljiva skorašnjim stupanjem na snagu odluke da će se od 1.12.2018. u javnoj nabavi, dakle s državom, moći poslovati samo na način da se izdaju e-računi.

E-računi samo za one koji posluju s javnom nabavom
Odmah na početku: Javna nabava je termin kojim se označava nabavu roba i usluga od strane državnih tijela, jedinica lokalne uprave i javnih ustanova. Ako NE poslujete s navedenim subjektima, NISTE dužni izdavati e-Račune.

Dakle, ako ste samostalni poduzetnik (u punom smislu riječi) i ne ovisite o državi niti ne poslujete s njom te joj ne fakturirate račune – vama ne treba e-račun usluga. S druge strane ako netko od vaših klijenata posluje s državom, on će vjerojatno prijeći na neki e-računi sustav izdavanja računa, ali to NE znači da mu vi više nećete moći slati svoje račune na način kao do sada ili primiti od njih račun. Nemojte doći u tu zabludu.

Nema veze što vaši klijenti imaju e-račune, vi ne morate
Zaista podržavamo uređenje javne nabave kroz sustav e-računa, ali nismo pobornici priče koju neki servisi pokušavaju predstaviti, a to je da ako je netko korisnik e-računa mu morate i vi slati e-račune. Ne morate. Saznali smo da neki servisi traže popis kupaca/klijenata kada dogovore uslugu s nekom tvrtkom te onda „obavještavaju“ sve njihove klijente o tome da su ovi prešli na e-račun i vjerojatno navigiraju priču na to kako bi sadi njihovi dobavljači/kupci trebali uzeti e-račun jer više neće moći poslovati s ovima prvima u čije ime zovu. To nije istina. Ne dozvolite da vas nečija komocija baci u trošak.

Ako primite takav poziv slobodno pitajte i pozivatelja, ali i tvrtku koja je dala vaše podatke jesu li čuli za GDPR. Naime, nije u redu davati kontakte svojih partnera nekom komercijalnom servisu da ih zove i „obavještava“ o vašem prelasku. No o čemu je riječ, primatelji e-računa moraju pristati na to da primaju e-račune. FINA je recimo ovo riješila 'zvjezdastim' modelom što znači da nije potrebna uspostava bilateralnih ugovornih obveza svih u sustavu nego svi koji jesu u sustavu prihvaćaju primanje e-računa. Zanimljivo je da jedan drugi servis kaže kako njihovi korisnici mogu slati e-račune korisnicima FINA e-računa pa nekako sumnjamo da svaki put zovu sve korisnike FINA e-računa i obavještavaju ih o novom klijentu kod njih.


VAŽNA NAPOMENA
Tekstovi koje objavljujemo na blogu servisa Solo su strogo informativnog karaktera u cilju pomoći u prvim koracima u poduzetništvo. Sva dodatna i konkretna pitanja te informacije provjerite u Uredu za gospodarstvo, Poreznoj upravi, Zavodima za mirovinsko i zdravstveno jer Solo ne može davati službene odgovore o temama za koje su zadužene navedene institucije. Hvala na razumijevanju.


Vaši komentari

Gost – 25.10.2018, 16:56

ipak dajem prijedlog, a vjerujem da će se kolege složiti isto, napravite suradnju i ntegraciju sa servisom moj e-račun, pa da sve bude automatizomom :)

Gost – 11.11.2018, 04:57

Slažem se :)

Han Solo – 26.11.2018, 17:35

Hvala na feedbacku. Nije u planu integracija s navedenim servisom.

Najbolje i najpovoljnije rješenje je registrirati se na FINA servis e-Račun za državu, prijaviti novu poslovnicu kako bi e-računi imali svoju numeraciju i tamo izdavati e-račune kada poslujete s državom, a Solo koristiti za sve ostale (vjerujem većinu) račune.

Gost – 02.03.2019, 19:22

FINA je centralna platforma za Hrvatsku i ujedno informacijski posrednik i zasada najbolje rjesenje ukoliko vam treba eRacun servis

Gost – 09.04.2019, 09:32

"E-računi samo za one koji posluju s javnom nabavom" - to su sve najvece kompanije u RH. Odabirom da ne podrzi eRacun, Solo si je direktno odrezao pristup tom trzistu. Rijetko tko (najvjerojatnije nitko) ce imati dva sustava za fakturiranje.

Solo – 09.04.2019, 11:44

Hvala na komentaru, Solo je od prvog dana orijentiran mikro poduzetniku i u tom segmentu pruža optimalnu kvalitetu. Nemamo informacije da će se uvoditi e-računi do daljnjeg, a vama svakako želimo da pronađete adekvatno riješenje za sebe.

Gost – 26.06.2019, 20:07

Mislim da će te gubiti korisnike ako ne uvedete e-račun. Mi smo morali uzeti posebnu aplikaciju samo zbog e-računa. Vjerojatno dobar dio vaših korisnika još nije niti svjestan da će mu trebati e-račun.

Solo – 26.06.2019, 21:27

Hvala na komentaru, Solo je od prvog dana orijentiran mikro poduzetniku u realnom sektoru i u tom segmentu pruža optimalnu kvalitetu. Za eventualne povremene račune prema javnoj nabavi dostupna su riješena FINA-e ili Pošte uz Solo za redovne račune. Oni koji pak posluju samo s Javnom nabavom će vjerojatno trebati trajnije riješenje. Svako dobro!

Gost – 04.07.2019, 17:43

Zadovoljni smo sa Solo.com.hr, žao nam je što nema integracije sa e-računima sada zbog jednog računa moramo se baviti FINOM itd itd. Volio bih da bi barem to uveli kao dodatnu opciju uz ev. naplatu u sklopu vašeg servisa koji je za sad stvarno odličan.

Solo – 05.07.2019, 16:08

Hvala vam na pohvalama. Razumijemo vašu situaciju, što reći osim da vam poželimo još koji račun prema javnoj nabavi ;) Svako dobro!

Gost – 15.07.2019, 10:07

Poštovani, jako smo zadovoljni sa vašom uslugom.
Nažalost mi radimo u 90% slučajeva sa Javnom nabavom, imate li u planu sustav integrirati, ili tražimo daljnje rješenje?

Solo – 15.07.2019, 12:41

Na žalost, trenutno se ne planira. Svako dobro u daljnjem radu.

Gost – 29.07.2019, 19:17

Mislim, sve je ok. Koristimo Solo, izbacujemo sve račune normalno, pa i onaj za eračun, onda taj isti račun s istim brojem izbacimo na fini, pošaljemo i to je to. Evidencija i zbrojevi ostaju.

Gost – 06.08.2019, 13:38

Ja prelazim na konkurentsku platformu jer tamo ne moram izgubiti dodatnih 2 sata na gluposti.

Solo – 06.08.2019, 14:02

Žao nam je što odlazite, ali nam je drago da ste našli odgovarajuću uslugu za svoje potrebe. Svako dobro!

Gost – 23.10.2019, 22:41

Bravo za e-račune. Ako bude funkcioniralo ozbiljni ste. Svaka čast. Zahvaljujem

Gost – 11.11.2019, 10:11

Jel radi sve kak spada sa e-racunom?

Solo – 11.11.2019, 11:01

Radi. Za eventualnu tehničku podršku molimo javite se kroz servis.

Gost – 04.12.2019, 15:57

Da li sektorski naručitelji su u obvezi primati isključivo e-račune?

Solo – 04.12.2019, 16:53

Nemamo tu informaciju.

Gost – 06.03.2020, 10:46

Pozdrav
imam paušalni obrt i izdajem račune samo privatnim tvrtkama. To znači da je uredu ako pošaljem račun preko maila u pdf formatu ??
Račun je valjan bez potpisa i žiga?

Gost – 21.03.2020, 21:53

Pozdrav
Imam paušalni obrt i trebam izdati prvu privremenu situaciju a ujedno ce mi to biti i prvi e-racun. Kako uopce upariti privremenu situaciju i račun a kasnije i e račun a da kpr i sljednost računa bude u skladu sa pravilima.

Gost – 29.09.2020, 14:51

Ako niste u sustavu e_ortak,ili e_rodijak i radite sami za sebe sa svojih 10 prstiju , ne treba vam e_račun jer ne radite sa državom i nemate nikog da vam pomogne da radite sa njom.

Gost – 13.07.2023, 14:39

pozdrav, zašto se ne želite integrirati sa servisom Moj-eRačun? Oni imaju daleko najveću bazu primatelja eRačuna te biste zasigurno imali koristi od integracije za eRačun s njima

Možda će te zanimati i ovi tekstovi na našem blogu

Kako otvoriti obrt online bez puno komplikacija Nedavno je unutar servisa E-građani omogućeno i online otvaranje obrta čime se budućim poduzetnicima štedi vrijeme odlaska u ured i olakšava proces ulaska u svijet biznisa. Znači ako želiš otvoriti obrt putem weba, sada to i možeš, jedino što moraš ima... Lunatron - dizajnom iz hobija do web shopa Giftonaut Počevši od veljače, na Solo blogu predstavljamo naše korisnike i tako im pružamo vidljivost i promociju, a sve s ciljem boljega međusobnoga umrežavanja malih poduzetnika. Sljedeća tvrtka koju predstavljamo je Lunatron, a razgovarali smo s njenim vlasn... Zašto je važna povratna informacija od (potencijalnog) klijenta ili kupca Važnost povratne informacije, bilo u formi prijedloga ili kritike, iznimno je važna za svako poslovanje. Zato i postoje istraživanja tržišta i razne panel diskusije, kako bi firme i brendovi saznali što o njima i njihovim proizvodima i uslugama misle k...