Poslujete, šaljete ponude, izdajete račune, naplaćujete račune, baza klijenata se širi, graf prihoda raste. Cijelo to vrijeme nemate interni akt. Možda vam nitko nije spomenuo, možda ste zaboravili, možda vama ne treba? Krivo, sasvim sigurno vam treba.

Da dosta korisnika nema interni akt shvatili smo nakon što bi se javili na podršku s pitanjima. Nakon odgovora, na našu napomenu da izmjene informacije u internom aktu često bismo dobili odgovor – mi nemamo interni akt. Neimanje internog akta znači prekršaj pa nas ne veseli veliki broj vas koji nije upoznat s time kako je potrebno imati interni akt i što u njemu treba pisati.

Naime, svi obveznici fiskalizacije, a to su svi poduzetnici, su dužni donijeti interni akt o organizaciji poslovanja. Morate imati dva akta - Interni akt kojim opisujete poslovni prostor i slijednost računa te Odluku o blagajničkom maksimumu.

Interni akt o poslovnom prostoru i slijednosti računa

Internim aktom o prostoru i slijednosti računa se propisuje način numeracije brojeva računa. Redni broj računa treba slijediti neprekinuti numerički redoslijed, bez praznina, i to po svakom poslovnom prostoru odnosno naplatnom uređaju u poslovnom prostoru, ako ih je više. Neprekinuti numerički redoslijed svake kalendarske godine kreće od broja 1 do broja n. Najvažnije je da vaš izdani račun u svakom trenutku sadržajem odgovara opisanom izgledu računa u internom aktu. Stoga ako mijenjate podatak kao što je npr. oznaka poslovnice, potrebno je tu izmjenu upisati i u interni akt.

Interni akt se čuva u prostoru poslovanja, predočuje se za potrebe poreznog nadzora, stoga je važno da znate gdje je i da je ažuriran. Isto vrijedi i za Odluku o blagajničkom maksimumu.

Odluka o blagajničkom maksimumu

Temeljem Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom, svi obveznici fiskalizacije su obavezni internim aktom utvrditi visinu blagajničkog maksimuma, a to je najviši iznos novca koji se može nalaziti u blagajni na kraju radnoga vremena.

Visinu tog iznosa određuje obveznik samostalno internim aktom, ali najviše do propisanih svota. Ako ste mikro subjekt ili fizička osoba najviša svota iznosi 10.000,00 kuna, za male subjekte 30.000,00 kn i srednji subjekti smiju imati blagajnički maksimu do 50.000,00 kn. Ukoliko obveznik prelazi mjerila koja određuju malo gospodarstvo iznos je do 100.000,00 kuna.

Primjer: Interni akt za poslovnicu - mikro subjekt (Word format, 34 kb)
Primjer: Interni akt za blagajnički maksimum - mikro subjekt (Word format, 26 kb)


VAŽNA NAPOMENA
Tekstovi i komentari koje objavljujemo na blogu servisa Solo su strogo informativnog karaktera u cilju pomoći u prvim koracima u poduzetništvo. Sva dodatna i konkretna pitanja te informacije provjerite u Uredu za gospodarstvo, Poreznoj upravi, Zavodima za mirovinsko i zdravstveno jer Solo ne može davati službene odgovore o temama za koje su zadužene navedene institucije. Hvala na razumijevanju.

Gost-25.04.2017, 14:08

Pozdrav! Da li obrtnici pausalci trebaju imati interne akte? Hvala!

Solo-26.04.2017, 15:57

Da, i paušalci trebaju imati interni akt.

Gost-27.04.2017, 18:35

Bok, ja nemam blagajnu jer mi je poslovanje bezgotovinsko, moram li u internom aktu naznačiti da mi je poslovanje bezgotovinsko, znači bez blagajne? Hvala

Solo-27.04.2017, 18:43

Poštovani, možete navesti blagajnički maksimum. To što u blagajni imate 0 kuna nije relevantno. Također, ako "sutra" počnete raditi s gotovinom, imate akt.

Gost-24.05.2017, 14:15

Pozdrav, kažete da je interni akt potreban za sve obveznike fiskalizacije. Ali obrtnik paušalac koji nije obveznik fiskalizacije prema tome ne treba imati taj akt?

Solo-24.05.2017, 14:17

Svaki paušalac je obaveznik fiskalizacije i treba imati interni akt neovisno o tome mora li izdavati fiskalizirane račune ili ne.

Gost-07.06.2017, 15:07

Što sa paušalnim obrtom koji se obavlja "na terenu" (sjedište je stambeni prostor), no za djelatnost nije potreban prostor, niti ga ima - kako navesti adresu i ostale stvari (adresu stana? što naznačiti za dio na terenu?)

Solo-07.06.2017, 16:08

Ako za obavljanje obrta nije potreban prostor jer se djelatnost obavlja na terenu tada je sjedište obrta adresa na kojoj obrtnik ima prebivalište, a to je najčešće adresa stanovanja.

5 PR lekcija iz svijeta Zvjezdanih ratova i servisa Solo PR je nekad slovio kao „onaj neki tekst koji ti plate da objaviš“, a koji sadrži neke dosadne fakte, izvještaje, hvalisanja brenda i općenito jednosmjernu komunikaciju. Onda je PR počeo biti definiram kao prijevod - odnosi s javnošću, neki put plaćeni,... Uputa o obvezi izdavanja računa izvan radnog vremena obveznika fiskalizacije Porezna uprava izdala je pojašnjenje obveznicima fiskalizacije koje se odnosi na elektroničku prijavu poslovnih prostora, odnosno prijavu radnih dana i radnog vremena poslovnica.Podaci o poslovnim prostorima, a onda i o radnom vremenu služe Poreznoj up... Jačanje konkurentnosti malog gospodarstva za mikro poduzetništvo i obrt Poduzetnički impuls za 2014. godinu ukupno iznosi 1,3 milijarde kuna. U proračunu HAMAG INVEST-a na proračunskoj aktivnosti A563119 planirano je ukupno 25.000.000,00 kuna za dodjelu bespovratnih potpora temeljem Otvorenog javnog poziva. Prijave se pri...