Poslujete, šaljete ponude, izdajete račune, naplaćujete račune, baza klijenata se širi, graf prihoda raste. Cijelo to vrijeme nemate interni akt. Možda vam nitko nije spomenuo, možda ste zaboravili, možda vama ne treba? Krivo, sasvim sigurno vam treba.

Da dosta korisnika nema interni akt shvatili smo nakon što bi se javili na podršku s pitanjima. Nakon odgovora, na našu napomenu da izmjene informacije u internom aktu često bismo dobili odgovor – mi nemamo interni akt. Neimanje internog akta znači prekršaj pa nas ne veseli veliki broj vas koji nije upoznat s time kako je potrebno imati interni akt i što u njemu treba pisati.

Naime, svi obveznici fiskalizacije, a to su svi poduzetnici, su dužni donijeti interni akt o organizaciji poslovanja. Morate imati dva akta - Interni akt kojim opisujete poslovni prostor i slijednost računa te Odluku o blagajničkom maksimumu.

Interni akt o poslovnom prostoru i slijednosti računa

Internim aktom o prostoru i slijednosti računa se propisuje način numeracije brojeva računa. Redni broj računa treba slijediti neprekinuti numerički redoslijed, bez praznina, i to po svakom poslovnom prostoru odnosno naplatnom uređaju u poslovnom prostoru, ako ih je više. Neprekinuti numerički redoslijed svake kalendarske godine kreće od broja 1 do broja n. Najvažnije je da vaš izdani račun u svakom trenutku sadržajem odgovara opisanom izgledu računa u internom aktu. Stoga ako mijenjate podatak kao što je npr. oznaka poslovnice, potrebno je tu izmjenu upisati i u interni akt.

Interni akt se čuva u prostoru poslovanja, predočuje se za potrebe poreznog nadzora, stoga je važno da znate gdje je i da je ažuriran. Isto vrijedi i za Odluku o blagajničkom maksimumu.

Odluka o blagajničkom maksimumu

Temeljem Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom, svi obveznici fiskalizacije su obavezni internim aktom utvrditi visinu blagajničkog maksimuma, a to je najviši iznos novca koji se može nalaziti u blagajni na kraju radnoga vremena.

Visinu tog iznosa određuje obveznik samostalno internim aktom, ali najviše do propisanih svota. Ako ste mikro subjekt ili fizička osoba najviša svota iznosi 10.000,00 kuna, za male subjekte 30.000,00 kn i srednji subjekti smiju imati blagajnički maksimu do 50.000,00 kn. Ukoliko obveznik prelazi mjerila koja određuju malo gospodarstvo iznos je do 100.000,00 kuna.

Primjer: Interni akt za poslovnicu - mikro subjekt (Word format, 34 kb)
Primjer: Interni akt za blagajnički maksimum - mikro subjekt (Word format, 26 kb)


VAŽNA NAPOMENA
Tekstovi i komentari koje objavljujemo na blogu servisa Solo su strogo informativnog karaktera u cilju pomoći u prvim koracima u poduzetništvo. Sva dodatna i konkretna pitanja te informacije provjerite u Uredu za gospodarstvo, Poreznoj upravi, Zavodima za mirovinsko i zdravstveno jer Solo ne može davati službene odgovore o temama za koje su zadužene navedene institucije. Hvala na razumijevanju.

Gost-25.04.2017, 14:08

Pozdrav! Da li obrtnici pausalci trebaju imati interne akte? Hvala!

Solo-26.04.2017, 15:57

Da, i paušalci trebaju imati interni akt.

Gost-27.04.2017, 18:35

Bok, ja nemam blagajnu jer mi je poslovanje bezgotovinsko, moram li u internom aktu naznačiti da mi je poslovanje bezgotovinsko, znači bez blagajne? Hvala

Solo-27.04.2017, 18:43

Poštovani, možete navesti blagajnički maksimum. To što u blagajni imate 0 kuna nije relevantno. Također, ako "sutra" počnete raditi s gotovinom, imate akt.

Gost-24.05.2017, 14:15

Pozdrav, kažete da je interni akt potreban za sve obveznike fiskalizacije. Ali obrtnik paušalac koji nije obveznik fiskalizacije prema tome ne treba imati taj akt?

Solo-24.05.2017, 14:17

Svaki paušalac je obaveznik fiskalizacije i treba imati interni akt neovisno o tome mora li izdavati fiskalizirane račune ili ne.

Gost-07.06.2017, 15:07

Što sa paušalnim obrtom koji se obavlja "na terenu" (sjedište je stambeni prostor), no za djelatnost nije potreban prostor, niti ga ima - kako navesti adresu i ostale stvari (adresu stana? što naznačiti za dio na terenu?)

Solo-07.06.2017, 16:08

Ako za obavljanje obrta nije potreban prostor jer se djelatnost obavlja na terenu tada je sjedište obrta adresa na kojoj obrtnik ima prebivalište, a to je najčešće adresa stanovanja.

Gost-08.08.2017, 15:10

Da li mi treba interni akt i odluka o slijednosti računa samo za gotovinske račune ili trebam u Internom aktu navesti o odluku o slijednosti transakcijskih računa, Hvala.

Solo-08.08.2017, 15:21

Odluka o slijednosti računa se veže uz poslovnicu u Solo i odnosi se na sve načine plaćanja u toj poslovnici.

Gost-09.08.2017, 20:27

Obrt je paušalni, radi se na terenu, naplaćuje se i gotovinom i transakcijom. Da li trebam imati kasu, povezanu sa smartphone-om i sa bluetooth printerom?

Solo-10.08.2017, 09:41

Da, trebate biti u mogućnosti fiskalizirati račune.

Gost-19.08.2017, 22:33

Prethodno pitanje se odnosilo na obvezu tri stvari: kasa, smartphone, printer. Kad govorimo o kasi, da li to može biti, recimo, obični novčanik, za poslove usluga na terenu, ili to mora biti metalna kutija/ladica, sa ključem i na neko digitalno otvaranje, ne znam što moram nabaviti za svoj slučaj paušalca na terenu (usluge).

Solo-20.08.2017, 15:49

Vi ste u obavezi fiskalizirati račune kada primite gotovinu, to možete preko smartphonea i aplikacije Solo ili preko računala, a za obje opcije vam treba printer, POS ili običan. Ostale informacije pitajte u Uredu za gospodarstvo ili kod vašeg poreznog referenta kada prijavite paušalno oporezivanje.

Gost-28.10.2017, 21:32

da li se interni akt treba donositi svake godine ili je dovoljno donijet ga jednom pa vrijedi neodređeno vrijeme, npr više godina ?

Solo-28.10.2017, 21:52

Donosi se jednom na početku poslovanja i mijenja/nadopunjuje se po potrebi.

Gost-01.11.2017, 21:18

Ako sam dobro shvatio, broj računa se sastoj i od: rednog broja računa+oznaka poslovnog prostora+oznaka naplatnog uređaja? Internim aktom utvrđujemo (između ostalog) koja je oznaka poslovnog prostora i naplatnog uređaja. Da li sam dobro shvatio?

Solo-02.11.2017, 10:45

Da, s time da je najbolje se držati numeracije 1-1-1, 1-2-1 i sl. bez slovnih oznaka.

Gost-02.11.2017, 11:47

Hvala na odgovoru! Još jedno pitanje: Ako nisam obveznik fiskalizacije (ili izdajem isključivo tranakcijske račune) a samim time nemam naplatni uređaj a pri tome poslovni prostor koji imam je pokretan, kako to utječe na strukturu broja računa? Tj. da li i tada broj računa treba biti sastavljen 1-1-1, 1-2-1 itd.

Solo-02.11.2017, 13:09

Svi obveznici fiskalizacije, a to su svi poduzetnici, su dužni donijeti interni akt o organizaciji poslovanja. Vaši računi ako imate samo jedno mjesto izdavanja će biti 1-1-1, 2-1-1, 3-1-1 itd.

Gost-22.11.2017, 20:28

Pozdrav, malo da mi objasnite neke stvari. Pausalac sam,donio sam interni akt sa blagajnickim max. od 10000kn. Kroz 2mj nisam izdao racuna u toj visini, u medjuvremenu sam naravno potrosio nesto na materijal itd. I sad kad opet izdam racun i predjem 10000kn sa izdanim racunima u gotovini trebao bih uplatiti tu istu svotu na ziro racun obrta? Sto ako te svote nemam jednostavno jer sam kupovao materijal na R1 racun naravno, a posto se pausalci ne pravdaju za svoje rashode potrosio sam i na sebe...koji iznos se onda mora uplatit na ziro racun,ili jednostavno kad me nadlezni pita za tu gotovinu ..hah cujte...potrosio na sebe. Nikako mu to nije jasno. U poreznoj pitam dobivam nepotpune odgovore.

Hvala, Domagoj

Solo-08.01.2018, 16:51

Paušalac ne mora nikome pravdati svoje troškove, tako da, da, potrošili ste na sebe. Važno je da niste u prekršaju tj. da poštujete odluke u Internom aktu. Za 100% sigurnost polažite gotovinu na račun češće, a svakako ju prikazujte u prometu kako biste znali upisati u PO-SD obrazac na kraju poreznog razdoblja. Za ostalo konzultirajte poslovnog savjetnika.

Gost-07.01.2018, 07:39

Ima li nekih ogranicenja na postavljanje radnog vremena poslovnice (koja je samo sjediste tj. stan) u internom aktu i na sto treba paziti? Moze li se staviti 0 - 24? Ovisno o postavljenom radnom vremenu treba li paziti na vrijeme izdavanja racuna?

Solo-08.01.2018, 16:52

Radno vrijeme definirate sami, važno je da račune izdajete unutar radnog vremena.

Gost-14.03.2018, 11:02

Solo kod kućne radinosti i poslovanja bez gotovine (sve uplate na žiro) dali je potrebna fiskalna blagajna ?

Solo-14.03.2018, 11:43

Za naplatu isključivo putem transakcijskog računa nije potrebno fiskalizirati račune.

Gost-05.06.2018, 11:34

Poštovani,
imam trgovački obrt sa radnim vremenom 9-17h,e sada ja bi za vrijeme trajanje svjetskog prvenstva u nogometu(mjesec dana)radio duže,recimo od 9-20h,jel se to smije,kako regulirati,samo novim internim aktom ili nekako drugačije?
hvala..lp

Solo-05.06.2018, 11:46

Pozdrav, za odgovor na ovo pitanje morate pitati u Ured za gospodarstvo ili Poreznu upravu oko otvaranja nove poslovnice i slično.

Gost-15.06.2018, 15:27

Jeli se na fiskalnom racunu kod pausalnog obrta iskazuje pdv. Ili samo iznos za naplatu ..uz napomenu da sam nisam Obveznik pdva

Solo-15.06.2018, 16:18

Ako niste obveznik PDV-a, onda ne iskazujete PDV na računima.

Gost-07.09.2018, 12:11

Postoji li na vasim racunima mogucnost za pausalne obrtnike da se stavi ona recenica: "po clanku XY nismo u sustavu PDV-a.."?

Moze li pos printer povezan sa vasom aplikacijom printati i transakcijske racune (uz gotovinske, ovisno o potrebi)

Dakle KPR i PO-SD sustav sam vodi i izraduje, te ja nemam nista s tim?

Solo-07.09.2018, 12:33

Postoji mogućnost upisa napomene u koju upisujete što želite. Može. Da, vi u taj generirani PO-SD morate na kraju godine upisati koliko i kada ste uplatili poreza jer to Solo ne može znati, a obavezan je podatak. Solo je besplatan do tri računa mjesečno pa sve što ste pitali slobodno isprobajte sami te vidite odgovara li vam Solo. Lijep pozdrav.

Kako otvoriti obrt online bez puno komplikacija edavno je unutar servisa E-građani omogućeno i online otvaranje obrta čime se budućim poduzetnicima štedi vrijeme odlaska u ured i olakšava proces ulaska u svijet biznisa. Znači ako želiš otvoriti obrt putem weba, sada to i možeš, jedino što moraš imat... Nova nadogradnja servisa Danas je puštena u rad velika nadogradnja servisa Solo koja će posebno obradovati korisnike koji izdaju račune u stranim valutama. U nastavku navodimo sve izmjene i dorade: • odabir valute računa/ponude izravno pri unosu cijena • automatsko... Primjeri internih akata za potrebe fiskalizacije Obveznici fiskalizacije, bez obzira u kojem krugu ulaze u nju, dužni su donijeti interni akt o organizaciji poslovanja za svoj poslovni prostor. Porezna uprava će u postupku nadzora kontrolirati imate li interni akt i odgovara li numeracija računa onoj...