Poslujete, šaljete ponude, izdajete račune, naplaćujete račune, baza klijenata se širi, graf prihoda raste. Cijelo to vrijeme nemate interni akt. Možda vam nitko nije spomenuo, možda ste zaboravili, možda vama ne treba? Krivo, sasvim sigurno vam treba.

Da dosta korisnika nema interni akt shvatili smo nakon što bi se javili na podršku s pitanjima. Nakon odgovora, na našu napomenu da izmjene informacije u internom aktu često bismo dobili odgovor – mi nemamo interni akt. Neimanje internog akta znači prekršaj pa nas ne veseli veliki broj vas koji nije upoznat s time kako je potrebno imati interni akt i što u njemu treba pisati.

Naime, svi obveznici fiskalizacije, a to su svi poduzetnici, su dužni donijeti interni akt o organizaciji poslovanja. Morate imati dva akta - Interni akt kojim opisujete poslovni prostor i slijednost računa te Odluku o blagajničkom maksimumu.

Interni akt o poslovnom prostoru i slijednosti računa

Internim aktom o prostoru i slijednosti računa se propisuje način numeracije brojeva računa. Redni broj računa treba slijediti neprekinuti numerički redoslijed, bez praznina, i to po svakom poslovnom prostoru odnosno naplatnom uređaju u poslovnom prostoru, ako ih je više. Neprekinuti numerički redoslijed svake kalendarske godine kreće od broja 1 do broja n. Najvažnije je da vaš izdani račun u svakom trenutku sadržajem odgovara opisanom izgledu računa u internom aktu. Stoga ako mijenjate podatak kao što je npr. oznaka poslovnice, potrebno je tu izmjenu upisati i u interni akt.

Interni akt se čuva u prostoru poslovanja, predočuje se za potrebe poreznog nadzora, stoga je važno da znate gdje je i da je ažuriran. Isto vrijedi i za Odluku o blagajničkom maksimumu.

Odluka o blagajničkom maksimumu

Temeljem Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom, svi obveznici fiskalizacije su obavezni internim aktom utvrditi visinu blagajničkog maksimuma, a to je najviši iznos novca koji se može nalaziti u blagajni na kraju radnoga vremena.

Visinu tog iznosa određuje obveznik samostalno internim aktom, ali najviše do propisanih svota. Ako ste mikro subjekt ili fizička osoba najviša svota iznosi 10.000,00 kuna, za male subjekte 30.000,00 kn i srednji subjekti smiju imati blagajnički maksimu do 50.000,00 kn. Ukoliko obveznik prelazi mjerila koja određuju malo gospodarstvo iznos je do 100.000,00 kuna.

Primjer: Interni akt za poslovnicu - mikro subjekt (Word format, 34 kb)
Primjer: Interni akt za blagajnički maksimum - mikro subjekt (Word format, 26 kb)


VAŽNA NAPOMENA
Tekstovi i komentari koje objavljujemo na blogu servisa Solo su strogo informativnog karaktera u cilju pomoći u prvim koracima u poduzetništvo. Sva dodatna i konkretna pitanja te informacije provjerite u Uredu za gospodarstvo, Poreznoj upravi, Zavodima za mirovinsko i zdravstveno jer Solo ne može davati službene odgovore o temama za koje su zadužene navedene institucije. Hvala na razumijevanju.

Gost-25.04.2017, 14:08

Pozdrav! Da li obrtnici pausalci trebaju imati interne akte? Hvala!

Solo-26.04.2017, 15:57

Da, i paušalci trebaju imati interni akt.

Gost-27.04.2017, 18:35

Bok, ja nemam blagajnu jer mi je poslovanje bezgotovinsko, moram li u internom aktu naznačiti da mi je poslovanje bezgotovinsko, znači bez blagajne? Hvala

Solo-27.04.2017, 18:43

Poštovani, možete navesti blagajnički maksimum. To što u blagajni imate 0 kuna nije relevantno. Također, ako "sutra" počnete raditi s gotovinom, imate akt.

Gost-24.05.2017, 14:15

Pozdrav, kažete da je interni akt potreban za sve obveznike fiskalizacije. Ali obrtnik paušalac koji nije obveznik fiskalizacije prema tome ne treba imati taj akt?

Solo-24.05.2017, 14:17

Svaki paušalac je obaveznik fiskalizacije i treba imati interni akt neovisno o tome mora li izdavati fiskalizirane račune ili ne.

Gost-07.06.2017, 15:07

Što sa paušalnim obrtom koji se obavlja "na terenu" (sjedište je stambeni prostor), no za djelatnost nije potreban prostor, niti ga ima - kako navesti adresu i ostale stvari (adresu stana? što naznačiti za dio na terenu?)

Solo-07.06.2017, 16:08

Ako za obavljanje obrta nije potreban prostor jer se djelatnost obavlja na terenu tada je sjedište obrta adresa na kojoj obrtnik ima prebivalište, a to je najčešće adresa stanovanja.

Gost-08.08.2017, 15:10

Da li mi treba interni akt i odluka o slijednosti računa samo za gotovinske račune ili trebam u Internom aktu navesti o odluku o slijednosti transakcijskih računa, Hvala.

Solo-08.08.2017, 15:21

Odluka o slijednosti računa se veže uz poslovnicu u Solo i odnosi se na sve načine plaćanja u toj poslovnici.

Gost-09.08.2017, 20:27

Obrt je paušalni, radi se na terenu, naplaćuje se i gotovinom i transakcijom. Da li trebam imati kasu, povezanu sa smartphone-om i sa bluetooth printerom?

Solo-10.08.2017, 09:41

Da, trebate biti u mogućnosti fiskalizirati račune.

Gost-19.08.2017, 22:33

Prethodno pitanje se odnosilo na obvezu tri stvari: kasa, smartphone, printer. Kad govorimo o kasi, da li to može biti, recimo, obični novčanik, za poslove usluga na terenu, ili to mora biti metalna kutija/ladica, sa ključem i na neko digitalno otvaranje, ne znam što moram nabaviti za svoj slučaj paušalca na terenu (usluge).

Solo-20.08.2017, 15:49

Vi ste u obavezi fiskalizirati račune kada primite gotovinu, to možete preko smartphonea i aplikacije Solo ili preko računala, a za obje opcije vam treba printer, POS ili običan. Ostale informacije pitajte u Uredu za gospodarstvo ili kod vašeg poreznog referenta kada prijavite paušalno oporezivanje.

Gost-28.10.2017, 21:32

da li se interni akt treba donositi svake godine ili je dovoljno donijet ga jednom pa vrijedi neodređeno vrijeme, npr više godina ?

Solo-28.10.2017, 21:52

Donosi se jednom na početku poslovanja i mijenja/nadopunjuje se po potrebi.

Gost-01.11.2017, 21:18

Ako sam dobro shvatio, broj računa se sastoj i od: rednog broja računa+oznaka poslovnog prostora+oznaka naplatnog uređaja? Internim aktom utvrđujemo (između ostalog) koja je oznaka poslovnog prostora i naplatnog uređaja. Da li sam dobro shvatio?

Solo-02.11.2017, 10:45

Da, s time da je najbolje se držati numeracije 1-1-1, 1-2-1 i sl. bez slovnih oznaka.

Gost-02.11.2017, 11:47

Hvala na odgovoru! Još jedno pitanje: Ako nisam obveznik fiskalizacije (ili izdajem isključivo tranakcijske račune) a samim time nemam naplatni uređaj a pri tome poslovni prostor koji imam je pokretan, kako to utječe na strukturu broja računa? Tj. da li i tada broj računa treba biti sastavljen 1-1-1, 1-2-1 itd.

Solo-02.11.2017, 13:09

Svi obveznici fiskalizacije, a to su svi poduzetnici, su dužni donijeti interni akt o organizaciji poslovanja. Vaši računi ako imate samo jedno mjesto izdavanja će biti 1-1-1, 2-1-1, 3-1-1 itd.

Gost-22.11.2017, 20:28

Pozdrav, malo da mi objasnite neke stvari. Pausalac sam,donio sam interni akt sa blagajnickim max. od 10000kn. Kroz 2mj nisam izdao racuna u toj visini, u medjuvremenu sam naravno potrosio nesto na materijal itd. I sad kad opet izdam racun i predjem 10000kn sa izdanim racunima u gotovini trebao bih uplatiti tu istu svotu na ziro racun obrta? Sto ako te svote nemam jednostavno jer sam kupovao materijal na R1 racun naravno, a posto se pausalci ne pravdaju za svoje rashode potrosio sam i na sebe...koji iznos se onda mora uplatit na ziro racun,ili jednostavno kad me nadlezni pita za tu gotovinu ..hah cujte...potrosio na sebe. Nikako mu to nije jasno. U poreznoj pitam dobivam nepotpune odgovore.

Hvala, Domagoj

Izdavanje računa u inozemstvo Posebno nam je drago što nas u zadnje vrijeme puno pitate o izdavanju računa u inozemstvo i poslovanju s klijentima u Europskoj uniji i drugim zemljama jer to znači da posla ima i da se biznis širi. Solo je kao servis za račune u potpunosti spreman za... Solo traži PHP programera/programerku Solo API je dodatni servis koji smo objavili (za besplatno korištenje) tijekom 2014. godine i namijenjen je razmjeni podataka između npr. web trgovine korisnika i našeg servisa za izdavanje računa. Ideja je da njegovi kupci na web trgovini naruče (tj.... E-mail komunikacija - prepreka za učinkovitost? O e-mailu se puno pisalo i piše se, jer je ovaj elektronički način komunikacije postao uvriježeno sredstvo komuniciranja među poduzetnicima. Ipak, osim ako ne radite u službi za podršku korisnicima ili imate posao online npr. webshop, odgovaranje na e-...