Novi Porezni priručnik za obrtnike

porezni priručnik

Porezna uprava objavila je novi Porezni priručnik za obrtnike (11/2014) s osnovnom namjenom da se obrtniku kao poreznom obvezniku na jednostavan i razumljiv način objasni koje su obveze i prava što proizlaze iz poreznih propisa, propisa o obveznim doprinosima i drugim propisanim javnim davanjima.

Pod obrtom se podrazumijeva registrirana djelatnost u skladu sa Zakonom o obrtu. Porezi i doprinosi što su ih obrtnici dužni plaćati podijeljeni su po skupinama. U prvoj skupini su porezi što su ih obrtnici dužni plaćati po osnovi samostalnog obavljanja djelatnosti, to jest porez na dohodak ili porez na dobit, i PDV, ako su u sustavu PDV-a. U sljedećoj skupini su razrađeni županijski i gradski ili općinski porezi i porez na promet nekretnina. U trećoj skupini je sažeti prikaz posebnih poreza, odnosno trošarina ili akcija. U narednom poglavlju su prikazani porezi što ih obrtnici obračunavaju, obustavljaju i plaćaju za svoje radnike i druge osobe kojima isplaćuju ili daju primitke. Nakon toga slijede poglavlja o obveznim doprinosima i naknadama. Na kraju priručnika su zakonske i prekršajne odredbe te korisni privici.

Radi lakšeg korištenje priručnika pojedini porezi i doprinosi razrađeni su po istoj strukturi (porezni obveznik, odnosno obveznik doprinosa, oslobođenja, olakšice i poticaji, osnovica, stope, obrasci i rokovi podnošenja obrazaca i uplatni računi. Za neke poreze su dani primjeri kako se obračunavaju, dok kod drugih, zbog jednostavnosti postupka, to nije potrebno. Podaci u priručniku su općeniti i ne obrađuju specifične okolnosti pojedinih poreznih obveznika.


Vaši komentari

Bez komentara, je li to dobro ili loše? ;)

Možda će te zanimati i ovi tekstovi na našem blogu

Nadogradnja servisa Nova nadogradnja servisa Solo donosi iduće dorade: • Računi i ponude sa više od 6 stavaka se protežu na dvije stranice PDF računa. Maksimalan broj stavaka je povećan na 18. • Storniranje računa smo automatizirali i moguće je izvršiti storno... BRANDZ: Nikada, nikada ne razmišljamo o neuspjehu Na Solo blogu predstavljamo naše drage korisnike i tako im pružamo vidljivost i promociju, a sve s ciljem boljega međusobnoga umrežavanja malih poduzetnika, slobodno se javite. Sljedeća tvrtka koju predstavljamo je agencija BRANDZ, a razgovarali smo s... Zajedno smo 4 godine 11.2. Solo je navršio četiri godine!Uvijek radimo na poboljšanju servisa i trudimo se pružiti što bolje korisničko iskustvo i podršku pa smo i ovih 1460+ dana s vama obilježili nadogradnjom. Za poklon ti dajemo: • mogućnost izrade narudžbenica • podsje...