Ilustracija: solo screenshot

Prvi tjedan je iza nas i oduševljeni smo vašim odazivom, a sudeći prema pozitivnim komentarima i vi ste našom uslugom :)

Hvala svima koji su nam se javili, bilo je tu puno odličnih prijedloga i kako bismo vam olakšali rad, velik broj njih je odmah realiziran i ubačen u Solo da vam dodatno olakšamo rad. Danas ćemo pisati o najbitnijoj doradi koju smo dodali u Solo preko vikenda – fiskalnoj numeraciji računa.

Solo i fiskalizacija

Obveznike fiskalizacije možemo podijeliti u dvije temeljne skupine:

– prva skupina: obveznici fiskalizacije koji sve naplaćuju putem žiro-računa (npr. dizajn studio ili obrt za konzalting),
– druga skupina: obveznici fiskalizacije koji imaju i naplatu u gotovini (npr. trgovina).

Naš Solo, sustav za upravljanje računima putem weba, od početka je usmjeren na male poduzetnike koji _ne_ izdaju gotovinske račune.

To nažalost neće odgovarati potencijalnim korisnicima koji su fiskalni obveznici, koji rade s gotovinom kao najčešćim sredstvom plaćanja, a takvi su prema Zakonu o fiskalizaciji, obvezni izdavati račune putem fiskalnih blagajni, stoga ne mogu/ne smiju koristiti web servis za njihovo izdavanje.Solo sada mogu koristiti _svi_ poduzetnici!

Kako ovdje pričamo o poduzetnicima koji rade isključivo sa uplatama na transakcijski bankovni račun, ukratko ćemo spomenuti Zakon, kako će se to odraziti na vaše poslovanje i kada stupa na snagu.

Zakon o fiskalizaciji i (mikro) poduzetnici

Gore navedeni korisnici (koji ne izdaju gotovinske račune) za potrebe fiskalizacije moraju prilagoditi sadržaj računa počevši od 01.04.2013. i donijeti interni akt (popis poslovnih prostora, radno vrijeme poslovnih prostora, oznaka operatera na naplatnom uređaju, numerički slijed računa) koji se zadržava u prostorijama društva i ne dostavlja se Poreznoj upravi.

Prema tome, obveznici fiskalizacije koji nikada nemaju naplatu u gotovini ne moraju:

– nabavljati certifikat od Fine
– imati uspostavljenu vezu s Poreznom upravom i slati račune na ovjeru elektroničkim putem
– imati knjigu uvezanih računa
– na računima iskazivati JIR i zaštitni kod izdavatelja

Obveznici fiskalizacije koji nikada nemaju naplatu u gotovini mogu koristiti Solo.

U Solo smo zato dodali odabir numeracije računa (pod Moja tvrtka). Solo brine o redoslijedu brojeva pa ako se sada koristi standardna numeracija (npr. 0001-2013) i prijeđe se na fiskalnu, idući račun će se brojčano nastaviti na zadnji izdani i to znači u novom formatu (npr. 2-1-1).

Objašenjenje numeracije

Zakon propisuje i kako treba izgledati broj računa, a za potrebe fiskalizacije, sada mora imati tri dijela:

numerički broj računa / oznaka poslovnog prostora / broj naplatnog uređaja

Numerički broj računa je uvijek broj (1,2,3,4,5,….,50,….100,…1000,…nnnn) i ne može biti 01, ili 901 ili 201301, nego je propisano da svake kalendarske godine obveznik fiskalizacije započinje račune od broja 1 pa do broja n na kraju kalendarske godine.

Način na koji će društvo označiti i numerirati svoje poslovne prostore je proizvoljan i ostavljen je svakom društvu da odluči i kreira onako kako smatra da je društvu najlakše.

Kako je Solo predviđen za male poduzetnike s jednim poslovnim prostorom i jednim operaterom/izdavateljem računa, računi će za obje oznake koristiti najjednostavniji format – broj 1 (1-1-1). Na vama je dalje izbor hoćete li te oznake ubaciti u interni akt ili ručno izmijeniti na računu.

Solo ozbiljno pristupa zakonskim obavezama te u najboljoj namjeri donosi informacije o njegovim odredbama te olakšava provedbu zakona poput zakona o fiskalizaciji no molimo vas da se i sami konzultirate oko izdavanja svojih računa jer za njih zakonsku obvezu snosite isključivo vi. Solo je alat u vašim rukama koji u kombinaciji sa svojim znanjem možete koristiti kako biste si olakšali posao. Stoga i dalje primamo komentare, ispravke i prijedloge te ih prema procejeni ubacujemo u rad servisa.

Više o fiskalizaciji na jednostavan način s primjerima internih akata pročitajte ovdje.

Bez komentara, je li to dobro ili loše? ;)

5 PR lekcija iz svijeta Zvjezdanih ratova i servisa Solo PR je nekad slovio kao „onaj neki tekst koji ti plate da objaviš“, a koji sadrži neke dosadne fakte, izvještaje, hvalisanja brenda i općenito jednosmjernu komunikaciju. Onda je PR počeo biti definiram kao prijevod - odnosi s javnošću, neki put plaćeni,... SRETAN 2. ROĐENDAN SOLO! Već dvije godine servis Solo raste zajedno s vama, našim dragim korisnicima, te smo i ovog rođendana odlučili darovati vas jednom super opcijom - mogućnošću ispisa na POS printer :) Svi korisnici servisa, a posebno oni koji obavljaju prodaju na sajmov... Zajedno smo 4 godine 11.2. Solo je navršio četiri godine!Uvijek radimo na poboljšanju servisa i trudimo se pružiti što bolje korisničko iskustvo i podršku pa smo i ovih 1460+ dana s vama obilježili nadogradnjom. Za poklon ti dajemo: • mogućnost izrade narudžbenica • podsje...