Brzi vodič kroz servis Solo
upute za rad
Mnoge korisnike brine koliko će im jednostavno biti koristiti Solo, unijeti certifikat ako su korisnici fiskalizacije te uspješno izdavati račune. Zato smo odlučili na blogu pisati i o samome servisu.
Početak rada u servisu Solo
Naime, rad sa servisom ne zahtijeva posebne upute ili tečaj korištenja. Nakon što se korisnik prijavi prvi puta, potrebno je unijeti podatke o tvrtki (obrtu ili slobodnom zanimanju) putem opcije Postavke › Moja tvrtka. To su podaci koji će se automatski koristiti na svakom izlaznom računu. Nakon unosa podataka o tvrtki, potrebno je unijeti i Usluge (barem jednu) kojima će se grupirati tipovi računa koji se izdaju (npr. Usluga dizajna, Usluga marketinga, itd.). Svaki račun u popisu izlaznih računa ima svoj vlastiti status koji će isprva biti otvoren (što znači da je kreiran). Račun je moguće poslati e-mailom. Otvara se novi prozor gdje se može upisati e-mail adresa primatelja (automatski se upisuje ako je kupac u bazi) i tekst poruke. PDF računa se također automatski dodaje u privitak. Račune koji su plaćeni, promijene se u plaćeno i ti iznosi se zbrajaju za prikaz grafa na Kontrolnoj ploči.
Klijenti se unose u bazu iz više praktičnih razloga, nije potrebno upisivati puni naziv klijenta nego će sustav sam predložiti nakon par upisanih slova, moguće je upisati internu napomenu, vidjeti njihovu adresu na Google karti, imati dodatne informacije poput bankovnog računa ili kontakt osobe i slanje mailom će također biti lakše jer će servis sam unijeti e-mail adresu klijenta. Usluge su bitne za grupiranje računa, statistiku i pozive na broj koji će se pojaviti na računu. Prije izrade prvoga računa, potrebno je unijeti barem jednu uslugu (npr. Usluga dizajna, Usluga marketinga, Prodaja). Servis pri unosu klijenta nudi i odabir domaćih tipova djelatnosti (npr. d.o.o., obrt, ustanova). Za inozemne klijente potrebno je odabrati prazno polje iz padajućeg izbornika, a tip djelatnosti upisati uz naziv klijenta (npr. Company Ltd.) koji će se uredno prikazati na računu.
Kako funkcionira fiskalizacija
Kod fiskalizacije računa potrebno je najprije predati zahtjev za izdavanje FINA FISKAL certifikata. Nakon što se primi e-mail potvrde certifikat je kreiran, preuzme se na računalo i slijedi upute za pohranu certifikata u .pfx format. U Solo sučelju, prvi korak je prebaciti .pfx certifikat i lozinku. Zatim se dodaje poslovnica, podaci moraju biti ispravni jer Porezna uprava provjerava svaku promjenu, i na kraju se unosi operater. Zadnji korak je da se u Postavke › Moja tvrtka označi Fiskalna numeracija računa i sve je spremno za fiskalne račune. Servis može fiskalizirati i negotovinske račune (samo virmanske uplate). Za takve račune nije potrebno imati FINA certifikat i dovoljno je da se pod Postavke › Moja tvrtka odabere opcija Fiskalna numeracija računa.
Fiskalna numeracija računa
Zakon propisuje i kako treba izgledati broj računa, a za potrebe fiskalizacije mora imati tri dijela: numerički broj računa, oznaku poslovnog prostora i broj naplatnoga uređaja. Numerički broj računa je uvijek broj (1,2,3,4,5,...) i ne može biti 01, ili 901 ili 201301, nego je propisano da svake kalendarske godine obveznik fiskalizacije započinje račune od broja 1 pa do broja n na kraju kalendarske godine. Način na koji će društvo označiti i numerirati svoje poslovne prostore je proizvoljan i ostavljen je svakom društvu da odluči i kreira onako kako smatra da je društvu najlakše.
Kako je web servis predviđen za male poduzetnike s jednim poslovnim prostorom i jednim operaterom/izdavateljem računa, računi će za obje oznake koristiti najjednostavniji format – broj 1 (1-1-1). Na vama je dalje izbor hoćete li te oznake ubaciti u interni akt ili ručno izmijeniti na računu. Solo ozbiljno pristupa zakonskim obavezama te u najboljoj namjeri donosi informacije o njegovim odredbama te olakšava provedbu zakona poput zakona o fiskalizaciji (npr. Kako spremiti FINA FISKAL certifikat u .pfx datoteku) no potrebno je da se i sami konzultirate oko izdavanja svojih računa jer za njih zakonsku obvezu snosite isključivo vi. Solo je alat u vašim rukama koji u kombinaciji sa svojim znanjem možete koristiti kako biste olakšali sebi posao.
Jabba paket i Solo paket
Servis nema obvezu plaćanja za njegovo korištenje i nudi do tri izlazna računa mjesečno potpuno besplatno u svojoj Jabba verziji. To znači da je od prvog do zadnjeg dana u tekućem mjesecu moguće kreirati do tri izlazna računa, a na sve ostale mogućnosti servisa nema ograničenja u svom Jabba paketu, a ako se ukaže potreba za dodatnim računima, može se naručiti Solo paket koji traje mjesec dana od datuma uplate. Nije vezan uz tekući mjesec što znači da će licenca trajati do tog datuma idući mjesec. Ako se nakon isteka Solo paketa ne želi produžiti usluga, servis se automatski vraća u besplatni paket Jabba gdje je mogućnost izraditi do tri računa mjesečno, a svi podaci i prethodni računi ostaju vidljivi.
U Jabba paketu koji je za svakoga može se izraditi do tri računa mjesečno, u zaglavlju računa moguće je staviti logo tvrtke, dokument se sprema u PDF i može se poslati putem maila, dostupno je 100 mb prostora za datoteke, mali logo Solo na dnu računa, 100% je pouzdano i spamfree. U paketu Solo, za malog poduzetnika moguće je izraditi 300 računa mjesečno, neograničen broj klijenata u bazi, logo tvrtke u zaglavlju računa, moguća je fiskalizacija za gotovinske račune, dokument se sprema u PDF i šalje mailom, dostupno je 1000 Mb prostora za datoteke, na dnu računa se ne nalazi logo Solo, 100% je pouzdan i spamfree te je dostupna brza tehnička podrška. Oba paketa uključuju 0-24 pristup sustavu, mogućnost fiskalizacije računa, višejezični izgled računa, pohranu podataka u cloudu, 100% zaštitu podataka, mogućnost promjene paketa u hodu te nemaju ugovorne obaveze.
Imaš pitanje ili prijedlog o čemu želiš čitati na blogu? Javi nam!
Vaši komentari
Bez komentara, je li to dobro ili loše? ;)